Electronic Archive of scientific and educational materials of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute

ELAKPI is an institutional repository, which collects, stores, distributes and provides long-term, permanent and reliable access via the Internet to scientific works and educational materials of academic stuff, employees, students, postgraduates and doctoral students of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute. There is link to regulations on ELAKPI.

Доступ до матеріалів ELAKPI

Доступ до повних текстів матеріалів ELAKPI вільний в мережі Інтернет, крім:

  • частини матеріалів з зібрань факультетів/кафедр, завантажених до 2016 року, доступ до яких надається в локальній мережі університету, що вказано в описі матеріалу;
  • звітів про НДР – доступ з комп’ютерів у залі № 6.6 НТБ;
  • дисертацій та авторефератів, завантажених до 2016 року, які доступні тільки для перегляду з комп’ютерів у залі № 6.6 НТБ.

Щоб отримати права на перегляд/скачування повних текстів ресурсів, доступних тільки в локальній мережі університету, зареєстровані користувачі Бібліотеки КПІ ім. Ігоря Сікорського можуть скористатися послугою Віддалений доступ до "локальних" ресурсів.

Розміщення матеріалів в ELAKPI
Контакти

Бібліотека КПІ ім. Ігоря Сікорського, зал № 4.4, тел. +38 (044) 204-96-72, elakpi@library.kpi.ua, elakpi.ntb@gmail.com

 

Communities in DSpace

Select a community to browse its collections.

Now showing 1 - 39 of 39

Recent Submissions

ItemOpen Access
Теорія і технологія процесів консолідації дисперсних матеріалів. Лабораторний практикум. Розділ ІІ Спікання
(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Степанук, Анатолій Миколайович; Лобода, Петро Іванович; Руденький, Сергій Олексійович
Викладені вимоги до виконання лабораторних робіт. Підготовки протоколів, їх структури, порядку виконання робіт, обробки отриманих результатів, їх обговорення з залучен-ням сучасних уявлень про фізико-хімічні процеси, що досліджувались та написання висновків. В посібнику викладаються основи процесів спікання згідно теми лабораторної роботи та вплив різноманітних факторів на процеси, що передбачається вивчати в роботі. Викладені основні вимоги щодо структури та оформлення протоколів робіт. Ставляться вимоги та наводяться приклади оформлення графіків, таблиць, структур, формул, посилань на літературу. Для здобувачів вищої освіти першого рівня спеціальності 132 "Матеріалознавство", які навчаються за освітньою програмою “Нанотехнології та комп’ютерний дизайн матеріа-лів”. Посібник може бути корисним здобувачам вищої освіти, які навчаються за іншими освітніми програмами.
ItemOpen Access
Теорія і технологія процесів консолідації дисперсних матеріалів. Лабораторний практикум. Розділ І “Пресування”
(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2025) Степанчук, Анатолій Миколайович
Викладені вимоги до виконання лабораторних робіт. Підготовки протоколів, їх структури, порядку виконання робіт, обробки отриманих результатів, їх обговорення з залученням сучасних уявлень про фізико-хімічні процеси, що досліджувались та написання висновків. В посібнику викладаються основи процесів згідно теми лабораторної роботи та вплив різноманітних факторів на процеси, що передбачається вивчати в роботі. Викладені основні вимоги щодо структури та оформлення протоколів робіт. Ставляться вимоги та наводяться приклади оформлення графіків, таблиць, структур, формул, посилань на літературу. Для здобувачів вищої освіти ступеня бакалавр зі спеціальності 132 "Матеріалознавство", які навчаються за освітньою програмою “Нанотехнології та комп’ютерний дизайн матеріалів”. Посібник може бути корисним здобувачам вищої освіти, які навчаються за іншими освітніми програмами.
ItemOpen Access
ESP lesson structure and planning challenges in tertiary education
(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Olizko, Yuliia; Volkova, Olena; Henriquez, Leontes
The basic components of a lesson plan are reviewed in the article. Key terms utilised to define structural elements of a lesson plan used in the British TEFL and American TESOL methodology were analysed and compared. It was confirmed that despite some differences in names, the basic components of a lesson plan in both methodologies are aimed at activating prior students’ knowledge, equipping students with valid contact and examples, and ensuring their controlled and free practice. Using this model, a sample lesson plan for students studying English for academic purposes on the topic “Starting your PhD” was developed and critically analysed in the discussion section. Keeping lesson objectives communicative was one of the problems noticed as teachers often choose technical meta-linguistic objectives focusing on particular grammar components instead of communicative ones. Focusing on form was identified as a common dilemma in lesson plans and instructions. On one side it contradicts the communicative approach while on the other hand avoiding it is quite challenging in tertiary education where formal assessment is required. Another problem is providing students with good lead-in contexts relevant to lesson objectives. Additional challenges were related to the principle of active students’ engagement and teaching in mixedability classes. It is impossible to highlight all these cases in the lesson plan and provide teachers with all possible solutions. Another challenge observed was the perception of plans by other teachers. In most cases, lesson plans are developed by teachers for particular institutions, student levels, and specialities. Understanding all procedures of the lesson including proper instructions to be followed can be challenging for other teachers. As a prospect of this research, technological progress in lesson planning should be studied, in particular, the analysis of AI-generated lesson plans in terms of their relevance, possible adaptation and improvement.
ItemOpen Access
The role of foreign language learning in fostering global competence in the US higher education institutions
(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Anoshkova, Tetiana
The paper examines the critical role of foreign language education in fostering global competence among undergraduate students in the United States. Despite public recognition of the importance of foreign language skills, the U.S. has historically lagged behind other nations, particularly European countries, in foreign language proficiency. The research contextualizes this issue within the evolution of educational policies and practices, analyzing the relationship between language learning and global competence. Through a synthesis of education documentation, theoretical analysis, and a review of general education requirements from 12 U.S. higher education institutions, the study highlights the integral role of foreign language courses in undergraduate curricula. These institutions, selected for their geographic, institutional, and funding diversity, universally emphasize language learning as a core component of global education. Foreign language courses not only develop linguistic proficiency but also foster intercultural understanding, broaden worldviews, and equip students with critical thinking and problem-solving skills. The study draws on significant reports to underscore the importance of foreign language education in global competence development. The findings reveal that U.S. higher education institutions include foreign language requirements in their curricula to promote cultural awareness and prepare students for global challenges. In conclusion, the study emphasizes that foreign language education is pivotal for developing globally conscious students capable of engaging as responsible citizens and professionals in a multicultural world. Thus, foreign language skills contribute significantly to developing tolerance, broadening perspectives, and cultivating global citizenship.
ItemOpen Access
Фахова підмова ІТ: перекладацькі виклики та перспективи
(КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2024) Чернега, Дар’я; Туришева, Оксана; Дзикович, Ольга
Статтю присвячено проблемі вивчення фахової термінології у сфері інформаційних технологій в перекладацькому аспекті. Стаття має теоретичний характер і є передумовою проведення комплексного емпіричного дослідження з проєкцією на термінологічні одиниці фахової підмови ІТ. Зважаючи на швидкий розвиток технологій, перекладачі стикаються з низкою труднощів, серед яких складність у підборі відповідників для нових термінологічних одиниць, потенційна багатозначність термінів в межах однієї терміносистеми, специфіка перекладу абревіатур та акронімів, врахування стилістичних особливостей професійного жаргону тощо. Основна мета дослідження полягає у визначенні та всебічному аналізі ключових викликів у перекладі ІТтермінології українською мовою, а також у пропонуванні шляхів їх подолання з урахуванням лінгвістичних, технічних і культурних аспектів. У публікації окреслено коло проблемних питань, дотичних до перекладу в межах фахової підмови ІТ, а також запропоновано можливі шляхи їх вирішення. У цьому контексті було також наведено кілька прикладів перекладацьких рішень, дібраних з англо-, німецько- та українськомовних інтерфейсів програм OmegaT та LibreOffice. Для подолання описаних у роботі викликів необхідний комплексний підхід, який охоплює розробку та оновлення спеціалізованих словників, співпрацю між лінгвістами та фахівцями цієї галузі, а також активну популяризацію використання української мови у сфері інформаційних технологій. Наголошується на потребі стандартизації термінології через створення термінологічної бази, яка б містила переклади, дефініції, приклади використання та інші важливі відомості для підвищення якості технічного перекладу. Такий підхід сприятиме розвитку української ІТ-термінології та інформаційної культури загалом, підвищуючи її конкурентоспроможність та значущість.