Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/10486
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРоманюк, Ж. Г.-
dc.contributor.authorRomanyuk, Zh.-
dc.contributor.authorРоманюк, Ж. Г.-
dc.date.accessioned2015-02-16T13:12:49Z-
dc.date.available2015-02-16T13:12:49Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationРоманюк Ж. Г. До питання використання мультимедійних технологій у викладанні англійської мови / Ж. Г. Романюк // Advanced education : збірник наукових праць. – 2014. – Вип. 1. – С. 66–75. – Бібліогр.: 12 назв.uk
dc.identifier.urihttp://ela.kpi.ua/handle/123456789/10486-
dc.language.isoukuk
dc.sourceAdvanced education : збірник наукових праць, 2014, Вип. 1uk
dc.subjectблогuk
dc.subjectмультимедіаuk
dc.subjectпрезентаціяuk
dc.subjectпрограма «Power Point»uk
dc.subjectвеб-сторінкаuk
dc.subjectмультимедійні технологіїuk
dc.subjectвеб-проектиuk
dc.subjectвеб-аплетиuk
dc.subjectbloguk
dc.subjectmultimediauk
dc.subjectpresentationuk
dc.subjectprogram 'Power Point'uk
dc.subjectweb pageuk
dc.subjectmultimedia technologiesuk
dc.subjectweb projectsuk
dc.subjectweb-appletsuk
dc.subjectмультимедиаuk
dc.subjectпрезентацияuk
dc.subjectпрограмма “Power Point”uk
dc.subjectвеб-страницаuk
dc.subjectмультимедийные технологииuk
dc.subjectвеб-проектыuk
dc.subjectвеб-апплетыuk
dc.titleДо питання використання мультимедійних технологій у викладанні англійської мовиuk
dc.title.alternativeTo the problem of using multimedia technologies in English language teachinguk
dc.title.alternativeК вопросу использования мультимедийных технологий в преподавании английского языкаuk
dc.typeArticleuk
dc.format.pagerangeС. 66-75uk
dc.status.pubpublisheduk
dc.publisher.placeКиївuk
dc.subject.udc371.134uk
dc.description.abstractukВ статті розглядаються варіанти застосування можливостей мультимедійних технологій при навчанні студентів професійної іноземної мови. Розкрито три основних напрями, які слід використовувати для розширення пізнавальних можливостей студентів. По-перше, це використання презентацій. Основним інструментом для оформлення презентації є програма «Power Point». По-друге, це застосування мультимедійніх можливостей мережі Інтернет. В основному використовуються наступні ресурси: «Альбом» (scrapbook), функції “Полювання за скарбами” (treasure hunt), постановка проблеми (subject sampler), список тематичних посилань (hotlist), форум. По-третє, це активна робота з блогами. В цій частині дається характеристика різних типів блогів, показується потенціал блогів у розвитку комп'ютерної грамотності та підвищенні рівня володіння англійською мовою.uk
dc.description.abstractenThis article deals with the application of a wide range of multimedia technologies in teaching and learning foreign languages. It reveals three main areas to be used for the expansion of cognitive abilities of students. First is the use of presentations. The main tool for making presentations is “Power Point” program. The second area is the application of multimedia capabilities of the Internet. Basically, the following resources are considered: «Album» (scrapbook), the «Treasure Hunt», the problem statement (subject sampler), a list of subject references (hotlist), forum. The third area represented in the article contains an analysis of blogs technology in teaching and learning the English language. This section describes different types of blogs, showing the blogs potential in the increase of computer literacy and proficiency in English. From the above analysis we can conclude that the multimedia technologies in education are used inefficiently. Using the computer should not be something artificial. It has to become an integral part of the educational process. The use of computer technologies in education is expanding horizons, enables to learn the discipline better, promotes students' interest in learning, generates creativity, spatial and logical thinking, imagination, observation and certain scientific skills.uk
dc.description.abstractruВ статье рассматриваются варианты применения возможностей мультимедийных технологий при обучении студентов профессиональному иностранному языку. Раскрыто три основных направления, которые следует использовать для расширения познавательных возможностей студентов. Во-первых, это использование презентаций. Основным инструментом для оформления презентации является программа «Power Point». Во-вторых, это использование мультимедийных возможностей сети Интернет. В основном используются следующие ресурсы: «Альбом» (scrapbook), функции «Охота за сокровищами» (treasure hunt), постановка проблемы (subject sampler), список тематических ссылок (hotlist), форум. В-третьих, это активная работа с блогами. В этой части дается характеристика различных типов блогов, показывается потенциал блогов в развитии компьютерной грамотности и уровня владения английским языком.uk
dc.publisherНТУУ «КПІ»uk
Appears in Collections:Advanced education: збірник наукових праць, Вип. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf473.3 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.