Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/10922
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUnger, Dana-
dc.contributor.authorWitte, Erich H.-
dc.date.accessioned2015-03-16T13:23:17Z-
dc.date.available2015-03-16T13:23:17Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationUnger Dana Low costs, low benefits? – improvement of problem solving in groups by means of electronic facilitation / Dana Unger, Erich H. Witte // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. – 2007. – № 3 (21). – Ч. 1. – С. 84–88. – Бібліогр.: 6 назв.uk
dc.identifier.urihttp://ela.kpi.ua/handle/123456789/10922-
dc.language.isoenuk
dc.subjectтехніки модераційuk
dc.subjectпроцесуальні витратиuk
dc.subjectгрупова працездатністьuk
dc.subjectвіртуальна группаuk
dc.titleLow costs, low benefits? – improvement of problem solving in groups by means of electronic facilitationuk
dc.title.alternativeНизкие затраты, низкие выплаты? – усовершенствование проблемы в группах средством электронной помощиuk
dc.typeArticleuk
thesis.degree.level-uk
dc.format.pagerangeС. 84-88uk
dc.status.pubpublisheduk
dc.publisher.placeКиївuk
dc.source.nameВісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка: збірник наукових працьuk
dc.subject.udc378.1uk
dc.description.abstractukУ статті розглядаються дослідження груп за допомогою техніки модерацій (PROMOD). У дослідженні було протестовано, чи може PROMOD покращити показник працездатності як групи, так й окремої одиниці.uk
dc.description.abstractenThe aim of this study was to investigate whether PROMOD can also improve performance of teams and individuals in a virtual setting (N =180). Subjects had to solve an interpolation-problem (see Dörner, 1976) under facilitated and non-facilitated conditions while using a chat-program and electronic forms. Improvements were found to be significant in one of two performance-measures (p = .0245).uk
dc.description.abstractruВ этом исследовании было протестировано, может ли PROMOD улучшить показатель трудоспособности так группы, как и отдельной единицы (N=180). К тому же, проблема интерполяции решалась в модерированых, а также немодерированых условиях при использовании чат-программ и электронных формуляров. Этот эффект можно было наблюдать в одном из двух тестов трудоспособности (p = .0245).uk
dc.publisherПолітехнікаuk
Appears in Collections:Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка: збірник наукових праць, № 3(21), ч. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf163.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.