Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/11017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛавриш, Ю. Е.-
dc.contributor.authorLavrysh, Yu.-
dc.contributor.authorЛавриш, Ю. Э.-
dc.date.accessioned2015-03-19T12:47:39Z-
dc.date.available2015-03-19T12:47:39Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЛавриш Ю. Е. Інтеграція блог-технології у процес викладання іноземної мови / Ю. Е. Лавриш // Вісник НТУУ «КПІ». Філологія. Педагогіка : збірник наукових праць. – 2014. – Вип. 4. – С. 107–113. – Бібліогр.: 5 назв.uk
dc.identifier.urihttp://ela.kpi.ua/handle/123456789/11017-
dc.language.isoukuk
dc.subjectблог-технологіїuk
dc.subjectІнтернетuk
dc.subjectосвітнє інформаційне середовищеuk
dc.subjectінтерактивністьuk
dc.subjectмовна компетентністьuk
dc.subjectмотиваціяuk
dc.subjectпозааудиторна роботаuk
dc.subjectblog technologyen
dc.subjectInterneten
dc.subjecteducational information environmenten
dc.subjectinteractivityen
dc.subjectlanguage competencyen
dc.subjectmotivationen
dc.subjectextracurricular classesen
dc.subjectблог-технологияru
dc.subjectИнтернетru
dc.subjectобразовательная информационная средаru
dc.subjectинтерактивностьru
dc.subjectязыковая компетентностьru
dc.subjectмотивацияru
dc.subjectвнеаудиторная работаru
dc.titleІнтеграція блог-технології у процес викладання іноземної мовиuk
dc.title.alternativeBlog-technology integration into the foreign languages teaching processuk
dc.title.alternativeИнтеграция блог-технологий в процесс преподавания иностранных языковuk
dc.typeArticleuk
thesis.degree.level-uk
dc.format.pagerangeС. 107-113uk
dc.status.pubpublisheduk
dc.publisher.placeКиївuk
dc.source.nameВісник НТУУ «КПІ». Філологія. Педагогіка: збірник наукових працьuk
dc.subject.udc378.147:811.1uk
dc.description.abstractukСтаття присвячена питанню впровадження блог-технології у процес навчання іноземній мові. Представлені можливості застосування даної технологій, дидактичні функції, характеристики та типи технології. Особливу увагу приділено таким типам блог-технології як блог викладача, студента та колективний блог, оскільки саме ці типи є найбільш ефективними при вивченні іноземної мови у віщому навчальному закладі. Також надані рекомендації, що ґрунтуються на особистому практичному досвіді автора, щодо застосування блог-технології. У навчальний процес. Автор вважає, що впровадження блог-технології в освітній процес є обґрунтованим та доцільним. По-перше, використання технології під час навчання дає можливість досягти певного рівня мовних компетентностей під час навчання у вузі, по-друге, студенти можуть удосконалювати набуті знання та навички у подальшій професійній діяльності.uk
dc.description.abstractenThe article deals with the blog-technology implementation into the educational process and examines the integration of blogs into the second language teacher education process with the aim of evaluating its effectiveness. Possibilities of use blog technologies for the educational purposes, kinds and categories of use the blog Internet resources with students are considered in the article. The educational purpose of this technology is to form and master language skills and knowledge. Main types, characteristics, educational functions and objectives are defined. .The detailed description of such educational blog types as a tutor blog, a learner blog and a group blog is presented since these types are considered to be the most effective ones for language study among all other types of blogs. There are also some practical recommendations for the blog-technology implementation into the language learning process in class. The recommendations are based on the personal author experience which was gained while English language teaching at technical university. The author considers that blog technology for educational purposes is proved. First, use of the technology in teaching foreign language allows to reach certain level of the competence speaking another language during studying, secondly, to improve the acquired knowledge, skills and abilities in the subsequent professional work.uk
dc.description.abstractruВ статье описаны особенности использования блог-технологии в процессе обучения иностранному языку. Рассматриваются возможности использования блог-технологий для образовательных целей, дидактические функции, характеристики, виды данной технологии. Особенное внимание уделено таким видам блог-технологий как: блог преподавателя, студента и коллективный блог, поскольку именно эти виды технологии являются наиболее эффективными при изучении иностранного языка в высшем учебном заведении. Также представлены рекомендации, основанные на личном практичном опыте автора по внедрению данной технологии в учебный процесс. Автор считает, что внедрение блог-технологии в образование является обоснованным. Во-первых, использование технологии в обучении иностранному языку позволяет достичь определенного уровня иноязычной компетенции в период обучения в вузе, во-вторых, совершенствовать приобретенные знания, навыки и умения в последующей профессиональной деятельности.uk
dc.publisherНТУУ «КПІ»uk
Appears in Collections:Вісник НТУУ «КПІ». Філологія. Педагогіка: збірник наукових праць, Вип. 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf331.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.