Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/17335
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГуцол, Світлана Юріївна-
dc.contributor.authorGutsol, S.-
dc.contributor.authorГуцол, С. Ю.-
dc.date.accessioned2016-08-15T07:20:38Z-
dc.date.available2016-08-15T07:20:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГуцол С. Ю. Психологічні особливості самопроектування студентської молоді на прикладі «міфосюжету переходу» / С. Ю. Гуцол // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. – 2014. – № 2 (41). – С. 39–46. – Бібліогр.: 12 назв.uk
dc.identifier.urihttp://ela.kpi.ua/handle/123456789/17335-
dc.language.isoukuk
dc.subjectміфuk
dc.subjectпроектuk
dc.subjectсамопроектуванняuk
dc.subjectнаративuk
dc.subject«сюжет переходу»uk
dc.subjectлімінальний періодuk
dc.subjectmythen
dc.subjectdesignen
dc.subjectself-designingen
dc.subjectnarrativeen
dc.subject«plot of transition»en
dc.subjectliminal perioden
dc.subjectмифru
dc.subjectсамопроектированияru
dc.subjectнарративru
dc.subject«Сюжет перехода»ru
dc.subjectлиминальным периодru
dc.titleПсихологічні особливості самопроектування студентської молоді на прикладі «міфосюжету переходу»uk
dc.title.alternativePsychological features of self-designing of students using the example of «myth-plot of transition»uk
dc.title.alternativeПсихологические особенности самопроектирования студенческой молодежи на примере «мифосюжета перехода»uk
dc.typeArticleuk
thesis.degree.level-uk
dc.format.pagerangeС. 39-46uk
dc.status.pubpublisheduk
dc.publisher.placeКиївuk
dc.source.nameВісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка: збірник наукових працьuk
dc.subject.udc159.923uk
dc.description.abstractukДане дослідження є спробою залучення ресурсів психологічної герменевтики, зокрема, можливостей наративного підходу для розв'язання проблеми пошуку продуктивних стратегій взаємодії із клієнтами, що переживають лімінальную фазу. Статтю присвячено аналізу «сюжету переходу» як втіленню особистісного проекту студентської молоді в міфологічному дискурсі. Представлено авторське розуміння «періодів переходу» життєвого шляху людину, що артикулюються як суб'єктивно диференційовані «зазори у триваючому досвіді» (В. П. Зінченко, 1982), які сполучено з рефлексією значеннєвої завершеності певних життєвих фрагментів, які вимагають подолання «Себе наявного» і проектування «Себе іншого». Показано, що «сюжети переходу» як міфологічні форми втілення особистісного проекту актуалізуються як періоди «піків напруги» особистісної активності по присвоєнню нових смислів, творенню оновлених ідентичностей і відіграють важливу роль у процесі проектування самоздійснень особистості. Розроблено й опробовано методику побудови особистісного проекту як сюжету можливої історії, що базується на переосмисленні життєвого досвіду з метою усвідомлення особистісного потенціалу розвитку, моделювання досвіду подолання лімінальності різних «періодів переходу» і фіксації його в художньому «квазібіографічному» тексті. У результаті аналізу емпіричних даних, отриманих у ході застосування запропонованої методики, підтверджено її ефективність у контексті навчання наративним практикам самопроектування в юнацькому віці, що, у свою чергу, сприятиме формуванню життєтворчих ресурсів на етапі дорослості.uk
dc.description.abstractenThis study is an attempt to involve psychological hermeneutics resources, in particular the capacity of the narrative approach to solve the problem of a search for efficient strategies to interact with the customers, which experience the liminal phase. The article analyzes the «plot of transition» as implementation of the personal project of students in the mythological discourse. The author presents her interpretation of the «periods of transition» of a human’s life path, articulated as subjectively differentiated «gaps in the lasting experience» (V. P. Zinchenko) and associated with reflection of semantic completion of certain life’s fragments, which require overcoming of «Oneself as a present one» and designing of «Oneself as another one». It is shown that «plots of transition» as mythological forms of implementation of the personal design are updated as periods of «surges» of personal activity to assign new meanings, to create renewed identities. «Plots of transition» play an important role in the process of designing of an individual’s self-realizations. The author elaborated and tested the technique of construction of the personal design as a possible story’s plot. This technique is based on reinterpretation of one’s life experience with the purpose to realize a personal’s development potential, to model the experience, which overcomes the liminality of various «transition periods», and to fix this experience in a fictional «semi-biographical» text. As a result of analysis of empirical data obtained from the application of the proposed technique, the latter has been confirmed as efficient in the context of studying of self-designing narrative practices in the age of adolescence, which in turn promotes the formation of life-creative resources in the adulthood’s phase.uk
dc.description.abstractruДанное исследование является попыткой привлечения ресурсов психологической герменевтики, в частности, возможностей нарративного подхода для решения проблемы поиска продуктивных стратегий взаимодействия с клиентами, переживают лиминальную фазу. Статья посвящена анализу «сюжета перехода» как воплощению личностного проекта студенческой молодежи в мифологическом дискурсе. Представлены авторские понятия «периодов перехода» жизненного пути человека, артикулируются как субъективно дифференцированные «зазоры в продолжающемся опыте» (В. П. Зинченко, 1982), которые соединены с рефлексией смысловой завершенности определенных жизненных фрагментов, которые требуют подо одоления «Себя имеющегося »и проектирования« Себя другого ». Показано, что «сюжеты перехода» как мифологические формы воплощения личностного проекта актуализируются как периоды «пиков напряжения» личностной активности по присвоению новых смыслов, созданию обновленных идентичностей и играют важную роль в процессе проектирования самоздийснень личности. Разработаны и опробовано методику построения личного проекта как сюжета возможной истории, основанной на переосмыслении жизненного опыта с целью осознания личностного потенциала развития, моделирование опыта преодоления лиминальности различных «периодов перехода» и фиксации его в художественном «квазибиографичному» тексте. В результате анализа эмпирических данных, полученных в ходе применения предложенной методики, подтверждено ее эффективность в контексте обучения нарративным практикам самопроектирования в юношеском возрасте, что, в свою очередь, будет способствовать формированию життетворчих ресурсов на этапе взрослости.uk
dc.publisherПолітехнікаuk
Appears in Collections:Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка: збірник наукових праць, № 2 (41)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06_Gutsol.pdf464.29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.