Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/5563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкачук, О. Б.-
dc.contributor.authorTkachuk, O. B.-
dc.date.accessioned2013-11-12T16:00:39Z-
dc.date.available2013-11-12T16:00:39Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationТкачук О. Б. Дослідження рекламного ринку періодичних видань України / О. Б. Ткачук // Технологія і техніка друкарства : збірник наукових праць. – 2012. – Вип. 4(38). – С. 135–140. – Бібліогр.: 5 назв.uk
dc.identifier.urihttp://ela.kpi.ua/handle/123456789/5563-
dc.language.isoukuk
dc.sourceТехнологія і техніка друкарства: збірник наукових працьuk
dc.titleДослідження рекламного ринку періодичних видань Україниuk
dc.title.alternativeThe advertising market research of Ukraine periodicalsuk
dc.title.alternativeИсследование рекламного рынка периодических изданий Украиныuk
dc.typeArticleuk
thesis.degree.level-uk
dc.format.pagerangeС. 135-140uk
dc.status.pubpublisheduk
dc.publisher.placeКиївuk
dc.subject.udc659.1:330.112.2uk
dc.description.abstractukВ даній статті розглянуто можливості надання періодичним виданням послуг із розміщення у них реклами як способу отримання додаткового прибутку.uk
dc.description.abstractenModern periodic market has a lot of problems. One of them is using internet which reduce demand on the newspapers and magazines. That is why publishing house try find new way to earn a profit. The most popular way is advertising. But how actually good does it work? This article is about using advertising as a tool to take profit. This article also lists the market leaders in periodicals which has the biggest profits from advertising from. In January-March 2012 the volume of advertising in local print media nationwide increased by 2 %. As usually this is women’s glossy magazines for example Cosmopolitan, Elle, VIVA! and so on. Along with women’s glossy magazines big profits from advertising have business newspapers and magazines, such as Kommersant, Correspondent, Komsomolskaya Pravda in Ukraine. Searching the periodicals market in recent years becomes clear that a method such as raising prices for advertising or increasing its volume is still an effective tool for additional profits. But in the future for publishing such a policy is not promising. Therefore, publishers need to create online edition that will bring additional profits.uk
dc.description.abstractruВ данной статье рассматриваются возможности предоставления периодическими изданиями услуг по размещению в них рекламы как способа получения дополнительной прибыли.uk
dc.publisherВПІ НТУУ "КПІ"uk
Appears in Collections:Технологія і техніка друкарства: збірник наукових праць, Вип. 4(38)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17_tkachuk_ob_market_research.pdf1.28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.