Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/9484
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМахінько, Анна Іванівна-
dc.contributor.authorMakhinko, A.-
dc.contributor.authorМахинько, А. И.-
dc.date.accessioned2014-11-24T12:32:05Z-
dc.date.available2014-11-24T12:32:05Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationМахінько А. І. Становлення профільної школи у сучасній Україні: проблеми і перспективи / А. І. Махінько // Сторінки історії : збірник наукових праць. – 2013. – Вип. 36. – С. 191–197. – Бібліогр.: 13 назв.uk
dc.identifier.urihttp://ela.kpi.ua/handle/123456789/9484-
dc.language.isoukuk
dc.subjectнезалежна Українаuk
dc.subjectреформа освітиuk
dc.subjectзагальноосвітня школаuk
dc.subjectпрофільна освітаuk
dc.subjectindependent Ukraineen
dc.subjectreform of educationen
dc.subjectcomprehensive schoolen
dc.subjectprofile teachingen
dc.subjectнезависимая Украинаru
dc.subjectреформа образованияru
dc.subjectобщеобразовательная школаru
dc.subjectпрофильное образованиеru
dc.titleСтановлення профільної школи у сучасній Україні: проблеми і перспективиuk
dc.title.alternativeThe Formation of Subject-Orinted Instruction in General High Schools of Ukraine: Problems and Prospectsuk
dc.title.alternativeСтановление профильной школы в современной Украине: проблемы и перспективыuk
dc.typeArticleuk
thesis.degree.levelmasteruk
dc.format.pagerangeС. 191-197uk
dc.status.pubpublisheduk
dc.publisher.placeКиївuk
dc.source.nameСторінки історії: збірник наукових працьuk
dc.subject.udc375.5.001.73uk
dc.description.abstractukУ статті висвітлюється становлення профільної освіти у загальноосвітній школі сучасної України.uk
dc.description.abstractenThis article provides an overview of the profession-oriented teaching in the general high school. The author sees this process as stimulated by emerging competition of youth on a labor market. The standards and legal base for professional orientation in high schools were set by the Law "On General High Education", the National doctrine for development of education and directly by the Concept of Subject-Oriented Instruction. The latter document elaborates basic principles of subject-profiling in high school and specifies training profiles (social and humanities, mathematical, art and esthetic, sports). The author indicates that profile education isn’t new to this education system and provides a historical overview of profile training (classical and real gymnasium of ХІХ century, labor schools in Soviet period). On the basis of statistical data about the process of the initial stage of introduction of profile training in high schools, its further prospects and problems are analyzed.uk
dc.description.abstractruВ статье освещается становление профильного образования в общеобразовательной школе современной Украины.uk
dc.publisherНТУУ «КПІ»uk
Appears in Collections:Сторінки історії: збірник наукових праць, Вип. 36

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
36_19_Makhinko.pdf79.91 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.