2020
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2020 за Ключові слова "004.056.53::007.51"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Відкритий доступ Аналіз методів виявлення інформаційно-психологічного впливув соціальних мережах(Institute of Special Communication and Information Protection of National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”, 2020) Покровська, Валерія ОлександрівнаПроаналізовано методи за допомогою яких можливе здійснення автоматичного аналізування контенту в соціальних мережах для виявлення інформаційно-психологічного впливу. На основі проведених досліджень були визначені особливості функціонування віртуальних спільнот у соціальних мережах. Віртуальні спільноти є об’єктами і засобами зовнішнього інформаційного управління і ареною інформаційного протиборства на різних рівнях. Вони стали ідеальним інструментом інформаційно-психологічного впливу на національні інтереси держави, суспільства в інформаційному та кіберпросторі, в цілому. Задля попередження та протидії зворушень серед суспільства необхідно постійно контролювати наявність негативного інформаційно-психологічного впливу в спільнотах, аби мати змогу протистояти йому. До методів виявлення інформаційно-психологічного впливу віднесено методи на основі використання лексем і машинного навчання з вчителем, а саме: метод опорних векторів, наївний класифікатор Байєса, дерева прийняття рішень, метод максимальної ентропії та нейронні мережі. Кожен з проаналізованих методів має свої переваги та недоліки, особливості використання, які необхідно врахувати під час вибору методу виявлення інформаційно-психологічного впливу в соціальних мережах. Серед розглянутих методів автоматичного аналізу контенту найбільш дієвим є метод машинного навчання на основі використання нейронних мереж. Використання даного методу не передбачає попередньої обробки тексту, не потребує складання словників, супроводжується існуванням можливості класифікації за декількома різними категоріями. Це дозволяє виявляти різні види інформаційно-психологічного впливу шляхом навчання мережі з появою нової інформації. Так, враховується оновлення контенту в соціальних мережах. При цьому встановлено, що на відміну від нейронних мереж, використання дерев прийняття рішень для виявлення інформаційно-психологічного впливу на практиці обмежене. Така обмеженість обумовлена складністю підтримання інкриментного навчання. Можна взяти великий обсяг даних та побудувати для нього дерево рішень. Однак, врахувати нові повідомлення при цьому не можливо, оскільки його доведеться щоразу навчати.