Руденко, Олексій ВалерійовичГнатенко, Мар’яна Олегівна2021-02-252021-02-252020-12Гнатенко, М. О. Художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання книги Володимира Галайчука «Українська міфологія» : магістерська дис. : 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація / Гнатенко Мар’яна Олегівна. – Київ, 2020. – 95 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/39641Для створення магістерської дисертації було обрано художньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання книги Володимира Галайчука «Українська міфологія». Фольклорний пласт української культури неймовірно багатий і захоплюючий. Тому час від часу він викликає зацікавлення науковців, які працюють у різних філологічних сферах і звертаються до фольклорних надбань, аналізуючи періоди, тематичні аспекти, роди та жанри культурних здобутків предків. Незважаючи на достатньо велику кількість таких досліджень, усі вони відкривають певну грань цього виду народної творчості. Об’єднані між собою лише спільною темою – міфологія та фольклор в українській літературі, – ці праці не відображають єдиного уявлення про вплив давньоукраїнської міфології і фольклору на розвиток та формування літератури. Давньоукраїнські легенди високо поетичні, насичені оптимістичною енергетикою, сповнені елементів національної належності,. Українська міфологія, хоч і подібна за структурою та розвитком до міфології інших народів, усе ж має певну своєрідність і неповторність. Дослідження основних підходів у вивченні міфу наочно показує, що не всі науковці розглядають міф як явище, спочатку притаманне людині, властиве суспільству на всіх етапах його розвитку, і тому вже не є чимось патріархальним, відживаючим. Відбувається це тому, що під міфом вони розуміють архаїчні розповіді про діяння богів і героїв, створення загальнонародної колективної фантазії первісної людини, і, таким чином, не поширюють поняття міфу на сьогодення . Дане традиційне або загальноприйняте усвідомлення міфу поки царює в суспільстві. Але поступово в ньому все найбільш затверджується ідея, що крім стародавніх легенд, які стали частиною літератури і традиції, в суспільстві існують міфи інші, сучасні. Велика частина тих, хто стверджує це, поки сприймає сучасний міф як рудимент, спадщину століть, пережиток. І як можливо, пробують їх пов'язати з працюючим ще в глибинці етнічним фольклором, забобонами, знахарями і чаклунами; або з брехнею, похибками, ілюзіями. Хоча відкриття, зроблені вченими в області психології і семіології, все найбільш напористо переконують, що проблема усвідомлення сучасного міфу виявляється значно складнішим. Практичним завданням магістерської роботи є створення авторського проекту оформлення збірки легенд та вірувань українського народу про світ. У розробці концепції нового видання було сфокусовано увагу на створені сучасного твору, де поєднанується сучасна ілюстрація та народні декоративні елементи. Міф завжди відображає той період, у якому його розповідають, оскільки це завжди відбиток світогляду людини і її навколишнього середовища. Міфологія є найстародавнішою, архаїчною, ідеологічною освітою, що має синкретичний характер. Концепцією візуального оформлення друкованої продукції стало надання головним графічним чорно-білим зображувальним елементам кольорових декоративних орнаментів . Зазвичай орнаменти використовуються в книгах як допоміжний елемент оформлення, у даній роботі орнамент виступає одним із головних елементів композиції. Проект являє собою створення збірки міфів, у вигляді книги. Створена поліграфічна продукція завдяки цілісному оформленню підкреслює особливості та характер твору, вирізняючи його серед інших заходів До альбому входять легенди про чортів, русалок, мавок, відьом, безпірних дітей і тд. До кожної міфологічної історії створено окремий розділ, виділений шмуцтитулом. Для цього видання був обраний формат видання 70*90/16, гарнітура: «Garamond», «RUSNeverwinter», папір щільністю 120 г/м2. Основний текст гарнітура «Garamond» 10.25 пт. Цей шрифт читабльний для довгих художньо-літературних текстів. Стилістично це відповідає характер видання, читається легко і зрозуміло. Для заголовків використовувався авторський рукописний шрифт «RUSNeverwinte». Загалом, композиційне рішення книги є цілісним, шрифтове рішення є легким для сприйняття та гармонійно поєднаним зі стилістикою ілюстрацій. Титульні та технічні сторінки оформлені лаконічно та відповідають загальній стилістиці книжкового ансамблю.ukХудожньо-технічне оформлення та поліграфічне виконання книги Володимира Галайчука «Українська міфологія»Master Thesis95 c.