Коляда, Костянтин ВячеславовичНовіков, Олександр Олегович2023-06-062023-06-062023Новіков, О. О. Метод візуалізації об’єктів в комп’ютерних системах засобами API Vulkan : магістерська дис. : 123 Комп’ютерна інженерія / Новіков Олександр Олегович. – Київ, 2023. – 83 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/56686Актуальність теми. Комп’ютерна візуалізація – це галузь в якій відбуваються постійні зміни. Зумовлено це неспинним розвитком та модифікаціями архітектури графічних процесорів. Зміни в апаратних частинах комп’ютерних систем призводять до потреби в перегляді методів розробки програмного забезпечення, які використовуються на цих самих системах. Нові можливості графічних процесорів та інструментів взаємодії з ними можуть бути використані для покращення існуючих методів візуалізації об’єктів. Об’єктом дослідження є комп’ютерні системи візуалізації об’єктів. Предметом дослідження є методи візуалізації прозорих об’єктів засобами API Vulkan. Мета роботи: Оптимізація методу візуалізації прозорих об’єктів за допомогою засобів API Vulkan. Створення програмного забезпечення для порівняння існуючих методів. Наукова новизна полягає в актуалізації методів візуалізації прозорих об’єктів за допомогою сучасних засобів, які надає API Vulkan. Надання шляхів оптимізації методу візуалізації прозорих об’єктів. Практична цінність полягає у надані аналізу існуючих методів візуалізації прозорих об’єктів та в оптимізації методу візуалізації прозорих об’єктів за допомогою спеціалізованих засобів API Vulkan, що покращує роботу комп’ютерних систем, які призначені для візуалізації тривимірних сцен. Апробація роботи. Основні положення і результати роботи були представлені та обговорювались на 89й Міжнародній науковій конференції молодих учених, аспірантів і стедунтів від НУХТ та на конференції від Молодіжної Наукової ліги. Було опубліковано статтю у видані Міжнародного наукового журналу «Грааль Науки» №26 – Вінниця-Відень, 2023. (OUCI, Copernicus) Структура та обсяг роботи. Магістерська дисертація складається з вступу, трьох розділів та висновків. У вступі описується загальна задача методів візуалізації прозорих об’єктів, актуальність та практичне застосування цих методів. У першому розділі наведено аналіз існуючих методів вирішення проблеми візуалізації прозорих об’єктів за допомогою розробленого програмного забезпечення. У другому розділі наведено опис API Vulkan та аналіз засобів цього інстументу, які можуть бути використані для оптимізації візуалізації об’єктів. У третьому розділі описуються способи оптимізації методу візуалізації за допомогою засобів API Vulkan та наведені отримані результати. У висновках надані результати проведеної роботи. Робота представлена на 72 аркушах, містить посилання на список використаних літературних джерел.83 с.ukрендерингкомп’ютерна візуалізаціяrenderinggraphicsМетод візуалізації об’єктів в комп’ютерних системах засобами API VulkanMaster Thesis004.925.3