Шиманська, Анна АнатоліївнаНовіцький, Ярослав Володимирович2023-05-302023-05-302021-12Новіцький, Я. В. Тяговий електродвигун постійного струму для вантажного електровоза : магістерська дис. : 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка / Новіцький Ярослав Володимирович. – Київ, 2021. – 98 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/56353В системі залізничних перевезень європейських країн чільне місце посідає українська національна мережа залізниць, яка виконує значну роль транзиту вантажів між Європою та Азією. Основою української транспортної системи, яка забезпечує понад 60% пасажирського та вантажного перевезення, є залізниця. Беручи до уваги курс України до Європейського союзу в частині зменшення частки автомобільного транспорту та захисту навколишнього середовища, в подальшому планується збільшення частки перевезень залізничним транспортом. Нажаль, стара система залізничних перевезень перебуває на межі економічного колапсу, і не може забезпечити постійно зростаючі потреби та вимоги якісного обслуговування. На сучасному етапі національна мережа залізничного транспорту має низку проблем, зокрема, значний термін експлуатації переважної більшості рухомого складу (особливо вантажного), обмежений обсяг інвестування в розвиток галузі гальмує застосування інноваційних технологій для покращення маиеріальної бази, вантажоперевезення покривають значну частину витрат галузі, оскільки перевезення пасажирів є збитковим через відсутність дієвого механізму відшкодування затрат на перевезення пільгових категорій населення, система керування галузі не відповідає сучасним вимогам менеджменту та маркетингу. Більшість проблем вантажоперевезення пов’язана із необхідністю заміни або модернізації рухомих складів в цілому та тягових електродвигунів, зокрема. Тому розрахунок тягового електродвигуна постійного струму для залізничного вантажного електровозу з можливістю живлення від однофазної контактної мережі 25кВ, здатного забезпечити найкращі тягово-енергетичні властивості та надійну роботу при задовільних масо-габаритних показниках є актуальною задачею при проведення модернізації вантажних електровозів.98 с.ukтяговий електродвигун постійного струмукомпенсаційна обмоткакоефіцієнт ослаблення поляелектромеханічна характеристикаDC traction motorcompensating windingfield attenuation coefficientelectromechanical characteristicsТяговий електродвигун постійного струму для вантажного електровозаMaster Thesis621.313