Побігайло, В. А.Зайченко, С. В.Жукова, Н. О.Шаленко, В. О.2023-04-202023-04-202022Дослідження теплового режиму приводу мотор-барабану стрічкового конвеєра / В. А. Побігайло, С. В. Зайченко, Н. О. Жукова, В. О. Шаленко // Енергетика: економіка, технології, екологія : науковий журнал. – 2022. – № 2. – С. 114-118. – Бібліогр.: 10 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/54775В роботі представлено методику розрахунку максимальної потужності приводу конвеєра за умови максимальної температури нагріву елементів. Для дослідження теплового режиму приводу обрано привод за схемою мотор-барабан. Особливістю даного приводу є відсутність вентилятора і повітряного охолодження що може призвести до його перегріву. Основними складовими, які генерують теплову енергію є асинхронний двигун з коротко замкнутим ротором і редуктор. Простір мотор-барабана заповнено робочою рідиною, яка виконує функції мащення і охолодження складових системи. Аналіз конструкції приводу мотор-барабану дозволив встановити кількісні характеристики джерел теплового випромінювання окремих складових приводу з врахуванням особливостей взаємодії складових елементів. Кількісні характеристики джерел теплового випромінювання окремих складових приводу дозволили встановити взаємні впливи різних частин об’єкту дослідження на його температурний стан. Рівняння теплового балансу застосовано за умови рівномірного розподілу теплового поля по поверхні елементів привода. Рівняння теплового балансу системи мотор-барабан-оточуєте середовище дозволяє визначити межові значення потужності приводу при відомих геометричних параметрах системи. Для визначення повного коефіцієнту теплопередачі системи робоче середовище-барабан-оточуюче середовище використані коефіцієнти конвективного теплообміну між робочим середовищем і стінкою барабана та стінкою барабана і оточуючим середовищем. Аналіз отриманих даних свідчить по суттєве обмеження необхідної потужності приводу. Обмежена потужність приводу не дозволяє застосовувати даний вид приводу для конвеєрів великої довжини. Підвищення потужності привода за даною схемою можливо забезпечити шляхом примусового охолодження робочої рідини або зміни конструкції привода шляхом збільшення поверхні, що контактує з робочим середовищем.ukконвеєрмотор-барабанпотужність приводутемператураповний коефіцієнт теплопередачіconveyordrum motordrive powertemperaturetotal heat transfer coefficientДослідження теплового режиму приводу мотор-барабану стрічкового конвеєраArticleС. 114-118https://doi.org/10.20535/1813-5420.2.2022.261405621.8670000-0003-2673-73290000-0002-8446-54080000-0002-4215-69810000-0002-6984-0302