Гагарін, Олександр ОлександровичЗарицький, Віталій Петрович2020-02-272020-02-272019-12Зарицький, В. П. Проеціювання траекторії руху на об’єкти реального світу для мобільного додатку навігації з використанням доповненої реальності : магістерська дис. : 121 Інженерія програмного забезпечення / Зарицький Віталій Петрович. – Київ, 2019. – 94 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/31994Структура і обсяг дипломної роботи Магістрська дисертація складається зі вступу, шести розділів і висновку. Робота містить в собі 30джерел за переліком посилань, 39ілюстрацій, 23таблиць. Крім того, в кінці розміщено 1 додаток. Основна частина роботи викладена на 92сторінках. Актуальність теми Досить часто, перебуваючи у якійсь будівлі, особливо вперше, ми зіштовхуємося з проблемою: потрібно дістатися певного місця, при цьому не завжди зрозуміло, як це робити. Іноді біля входу може бути розміщений план поверху, який допоможе; також на стінах іноді розташовані вказівники з надписом аудиторії, показуючи, куди йти. Проте, звісно, такий варіант не є зручним. Саме тому існує необхідність створення додатку навігації для мобільних телефонів. Така програма дозволить швидко знайти необхідне місце в будівлі, що зекономить час, наприклад, першокурсникам, шо вперше шукають якусь аудиторію. AR — аugmented reality — доповнена реальність — це доповнення фізичного світу додатковими даними (цифровими) з використанням пристроїв (наприклад, смартфонів) і програм. Простіше кажучи, доповнена реальність —це поєднання цифрового світу з фізичним і, таким чином, збільшення досвіду від реального світу. Саме тому її використання для подібного додатку, наприклад, для відображення попередньо знайденого оптимального шляху до пункту призначення, разом з user-friendly інтерфейсом зробить продукт не тільки більш інтерактивним, зручним і практичним, а ще і цікавим для користувача. Метою дослідження є створення підсистеми для системи навігації для мобільних телефонів, що буде знаходити шлях до точки призначення і показувати його користувачеві за допомогою доповненої реальності. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні задачі дослідження: — проаналізувати існуючий процес навігації, в тому числі і в корпусі ТЕФ; — розглянути схожі існуючі системи та порівняти їх з розроблюваною системою; — розглянути варіанти використання доповненої реальності та обрати один найкращий; — обрати раціональний метод або інструмент, що відповідатиме за пошук шляху (навігацію); — на основі рішень попередніх задач реалізувати програмну компоненту. Об’єкт дослідження: Засоби проеціювання траекторії руху в системах навігації. Предмет дослідження: Засоби інтерактивної взаємодії користувача в процесі пошуку шляху в системах навігації. Методи дослідження: Методи використання доповненої реальності в системах навігації, методи побудови архітектури програмних систем. Наукова новизна: Набуло подальшого розвитку використання доповненої реальності для відображення траекторії руху користувача в системах навігації, а особливо методу з фіксованою відносно користувача стрілкою, що своїм поворотом вказує шлях. За рахунок розробленого додатку навігації удосконалено процес навігації в корпусі ТЕФ. Практичне значення полягає в тому, що розроблений додаток, як передбачається, буде використовуватися студентами ТЕФ, в тому числі і в режимі камери з доповненою реальністю, що допоможе більш швидко, зручно та ефективно знаходити шлях до бажаної аудиторії.ukнавігаціядоповнена реальністьпошук шляхутректорія рухупункт призначеннядружній до користувача інтерфейсARCorenavigationaugmented realitypathfindingtrajectory of motiondestinationuser-friendly interfaceПроеціювання траекторії руху на об’єкти реального світу для мобільного додатку навігації з використанням доповненої реальностіMaster Thesis94 с.004.02