Закладний, О. О.Прокопенко, В. В.2023-07-112023-07-112023Закладний, О. О. Дослідження методів керування перетворювачем вентильного двигуна / Закладний О. О., Прокопенко В. В. // Енергетика: економіка, технології, екологія : науковий журнал. – 2023. – № 2 (72). – С. 113-119. – Бібліогр.: 7 назв.2308-7382https://ela.kpi.ua/handle/123456789/57942Розроблено методику вибору електрообладнання вентильного двигуна з машинною комутацією, що враховує способи керування інвертором. Встановлена потужність електрообладнання вентильного двигуна (ВД) визначається технологічними вимогами і залежить від структури перетворювача, способу комутації ключів перетворювача та способів керування інвертором. Застосування автономних інверторів зі штучною комутацією, ключі яких комутуються за рахунок реактивної енергії, накопиченої в додаткових комутаційних пристроях, підвищує коефіцієнт використання синхронної машини. Однак у цьому випадку ускладнюється схема і зростає встановлена потужність перетворювача. Використання транзисторів IGBT і тиристорів IGCT призводить до значного зростання вартості устаткування. Для зменшення впливу випрямляча ВД на мережу й узгодження напруги привода з напругою живленняможе виникнути необхідність в узгоджувальному трансформаторі і пристрої компенсації реактивної потужності. На величину потужності цього устаткування впливає спосіб керування випрямлячем, характер навантаження двигуна і діапазон зміни швидкості. Регулювання напруги випрямляча може бути симетричним і несиметричним. Відомо декілька способів несиметричного регулювання, серед яких одним з найдоцільніших є почергове. У випадку почергового керування в трифазній мостовій схемі створюється штучний нульовий контур, внаслідок чого тривалість протікання струмупо вторинних обмотках трансформатора стає меншою 2/3 напівперіоду живлячої напруги. Крім цього, підвищуються також енергетичні показники, зокрема зменшується споживання реактивної потужності та збільшуються коефіцієнти зсуву і потужності.ukвентильний двигунвипрямлячінвертортиристорний перетворювачспособи керування випрямлячемvalve motorrectifierinverterthyristor converterrectifier control methodsДослідження методів керування перетворювачем вентильного двигунаResearch of valve motor converter control methodsArticlePp. 113-119https://doi.org/10.20535/1813-5420.2.2023.279713621.873-83(082)0000-0003-2813-36920000-0002-5518-5802