Тиха, Л. Ю.Мялковська, Л. М.2025-02-122025-02-122024Тиха, Л. Ю. Мовна організація тексту у жанрі журналістських розслідувань (на матеріалі регіональних інтернет-видань) / Тиха Л. Ю., Мялковська Л. М // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2024. – №2 (16). – С. 109-121 . – Бібліогр.: 16 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/72440У статті на основі популярних волинських інформаційних інтернет-видань «ВолиньПост», «Інсайдер Медіа» та «Конкурент» здійснено аналіз мовних засобів організації тексту у жанрі журналістських розслідувань, що дозволило зробити висновки про майстерність волинських медійників розкривати суспільно значущі проблеми, резонансні теми за допомогою слова.Проведений аналіз джерел засвідчив, що автори журналістських текстів підби-рають мовні засоби відповідно до жанру. Тож, оскільки завдання журналістського розслідування — привернути увагу, апелювати до читача, не дати описуваній про-блемі «зникнути», то і підбір мовних засобів відповідний: фразеологізми, метафоричні образи, відповідні групи лексики.Фразеологізми завдяки своїй потужній емоційності — чи не найактивніший мовний засіб, що використовується для привернення уваги аудиторії, змалюван-ня героїв тощо. Прикметно, що з метою більшого емоційного впливу на читачів журналісти використовують кілька одиниць із синонімічного ряду. Також зазна-чено, що, на відміну від художніх або від публіцистично-художніх текстів, вико-ристовувані фразеологічні структури мають дещо нижчий ступінь образності, що визначено жанром журналістських розслідувань. Активним мовних засобом у жанрі журналістських розслідувань виявилася метафора. Цей троп, завдяки асоціації, що лежить в його основі, — активний засіб маніпулятивного впливу на читача, що і є метою авторів текстів для створення певного резонансу. В аналізованих джерелах наявні як класичні, так і нейтральні, так звані стерті метафори.Вдалий вибір лексики для мовного оформлення тексту також сприяє втіленню задуманого. Тож журналісти характеризованих видань, за нашими спостере-женнями, часто послуговуються іншомовними словами. Це переважно спеціальні одиниці — терміни у відповідних тематичних матеріалах: про будівництво, дизайн тощо. На противагу фаховій лексиці у текстах з певною стилістичною метою (з метою іронії, для сатиричного зображення, критики і под.) часто вживаною є і просторічна лексика, жаргонізми.ukжанржурналістське розслідуванняобразфразеологізммета-форажаргонлексикаgenreinvestigative journalismtextphraseological expressionmetaphorslangvocabularyМовна організація тексту у жанрі журналістських розслідувань (на матеріалі регіональних інтернет-видань)Linguistic organization of text in the genre of investigative journalism (based on the materials of regional online publications)ArticleС. 109-121https://doi.org/10.20535/2522-1078.2024.2(16).319073811.81.42.161.2’373.7’420000-0001-7742-09760000-0002-9044-1496