Тільняк, Неоніла Василівна2024-04-042024-04-042024Тільняк, Н. В. Формування професійної комунікативної компетентності бакалаврів технічних спеціальностей на засадах комунікативно зорієнтованого підходу / Тільняк Неоніла Василівна // Наука і техніка сьогодні : журнал. – 2024. – № 2(30). – С. 679-692. – Бібліогр.: 11 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/65993В умовах конкурентоспроможної боротьби на ринку праці перемагає той спеціаліст, який володіє навичками ділової комунікації, здатний професійно презентувати себе, стриманий і впевнений у собі. Отже, найважливіше завдання закладів вищої освіти під час підготовки бакалаврів технічних спеціальностей – формування комунікативної компетентності у студентів у процесі викладання гуманітарних дисциплін. Комунікативна компетентність розглядається як професійно необхідна, що обґрунтовує актуальність проблеми. Проведено аналіз щодо виявлення рівня сформованості комунікативної компетентності у студентів технічних спеціальностей та визначено напрями удосконалення комунікативних умінь та здібностей з урахуванням сучасних вимог освітніх стандартів, роботодавця, суспільства. У роботі представлені концептуальні ідеї, що сприяють удосконаленню гуманітарної підготовки студентів технічних спеціальностей та формують їх комунікативну компетентність. Визначено педагогічні методики, організаційні форми роботи, нові педагогічні технології реалізації педагогічного забезпечення формування комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Комунікативна компетентність розглядається як вміння ефективно співпрацювати в робочій команді, здатність враховувати індивідуальнопсихологічні та національні особливості партнера при спілкуванні, використовувати норми ділового етикету, керувати конфліктом та плідно взаємодіяти в рамках співробітництва. Вивчено і обґрунтовано доцільність моделей формування комунікативної компетентності студентів, визначено що комунікативна компетентність характеризується такими компонентами: ціннісним, змістовним і структурним. Компонентами професійно-комунікативної компетентності мають бути: мотиваційний, когнітивний та рефлексивно-креативний. Виділяються такі аспекти, як лінгвістичний, дискурсивний та соціокультурний. Визначено можливості комунікативно-активного освітнього середовища для формування комуніка-тивної компетентності бакалаврів технічних спеціальностей.ukкомунікативна компетентністьбакалаври технічних спеціальностейуніверсальні компетенціїактивні методи та форми навчанняcommunicative competencebachelors of technical specialtiesuniversal competencesactive methods and forms of educationФормування професійної комунікативної компетентності бакалаврів технічних спеціальностей на засадах комунікативно зорієнтованого підходуFormation of professional communicative competence of bachelors of technical specialties on the basis of a communication-oriented approachArticleС. 679-692https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-2(30)-679-69237:0350000-0002-5135-7646