Маркіна, Ольга МиколаївнаЗабродська, Вікторія Миколаївна2020-01-292020-01-292019Забродська, В. М. Підвищення екологічності п’єзоелектричного двигуна за рахунок оптимізації конструкції і режимів роботи : магістерська дис. : 152 Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка / Забродська Вікторія Миколаївна. – Київ, 2019. – 95 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/31229Об’єм і структура дисертації Дисертація на тему: «Підвищення екологічності п’єзоелектричного двигуна за рахунок оптимізації конструкції і режимів роботи» складається із вступу, 4 розділів, висновків, списку використаних джерел. Магістерська дисертація, пояснювальна записка 95 стор., 21 рисунків, 23 таблиць, 41 джерело. Актуальність теми та основні технічні рішення В магістерській дисертації на тему «Підвищення екологічності п’єзоелектричного двигуна за рахунок оптимізації конструкції і режимів робот» розроблена методика вимірювання сил тертя в екологічно чистих направляючих. В роботі досліджувались лінійні направляючі ковзання, пари яких були виконані з матеріалу «сталь 45 – капролон» та «сталь 45 – тефлон». Були виконані вимірювання по коефіцієнтах тертя в цих направляючих (для тефлона – 0,10 та для капролона – 0,12), і була підтверджена можливість побудови направляючої для лінійного двигуна з урахуванням умов його експлуатації. Було показано, що сила тертя в такій направляючій в лінійному мікродвигуні класу LPM-6S складатиме порядку 1,2 Н, що прийнятно для двигунів цього класу з максимально розвиваємою силою порядку 4 Н. Розроблений п’єзоелектричний двигун з екологічно чистими направляючими ковзання. На відміну від існуючої конструкції направляючих, в розробленій конструкції прибраний підшипник ковзання. В результаті зменшений рівень шумового забруднення довкілля, при роботі п’єзоелектричного двигуна. Мета дисертаційної роботи Визначення оптимальної конструкції і режимів робот п’єзодвигуна та проведення дослідження з матеріалами для лінійних направляючих ковзання. Задачі досліджень - Аналіз існуючих конструкцій та особливостей п’єзоелектричних двигунів; дослідження можливостей використання тефлону та капролону; - Дослідження коефіцієнтів тертя в направляючих ковзання п’єзоелектричного двигуна; - Розробка методики вимірювання сил тертя в екологічно чистих направляючих; - Розробка та тестування п’єзоелектричного двигуна з екологічно чистими направляючими ковзання. - Узагальнення експериментальних результатів та отримання висновків. Об’єкт дослідження Лінійні направляючі ковзання, пари яких були виконані з матеріалу «сталь 45 – капролон» та «сталь 45 – тефлон». Предмет дослідження П’єзоелектричний двигун. Наукова новизна Вперше отримані нові результати залежності сили тертя від сили тиску для лінійних направляючих ковзання, виконаних з матеріалів «сталь 45 – тефлон» та «сталь 45 – капролон». На відміну від існуючої конструкції направляючих, в розробленій конструкції прибраний підшипник кочення. В результаті зменшений рівень шумового забруднення довкілля, при роботі п’єзоелектричного двигуна. Практична цінність Було обґрунтовано конструкцію побудови лінійних направляючих ковзання, яка дозволяє зменшити шумове забруднення довкілля.ukкеруванняп’єзокерамічнихп’єзодвигунаcontrolpiezoceramicpessimotorПідвищення екологічності п’єзоелектричного двигуна за рахунок оптимізації конструкції і режимів роботиMaster Thesis95 с.621.313