Фісенко, Т. В.Балюн, О. О.Росковінська, Ю. Ю.2024-02-222024-02-222023Фісенко, Т. В. Гендерна стереотипізація в рекламі / Фісенко Т. В., Балюн О. О., Росковінська Ю. Ю. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №2 (14). – С. 226-242. – Бібліогр.: 14 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/64902Попри тренд на толерантність у світі протягом останніх років, рекламний ринок нерідко досі використовує інструменти сприяння гендерній дискримінації та створює стереотипізовані гендерні образи. Така тенденція має негативні наслідки для суспільства та гальмує його розвиток у сучасному динамічному світі. У дослідженні на прикладі світових та українських брендів розглянуто приклади використання популярних гендерних стереотипів. Гендерні стереотипи не є новим явищем. Вони століттями формувалися у свідомості громадськості, а сьогодні медіапростір, зокрема реклама, лише сприяють їх підкріпленню. Гендерна стереотипізація є соціальною проблемою. Оскільки рекламні твори мають властивість викликати в споживача різні емоції (позитивні чи негативні), якщо вони є гендерно упередженими, то стереотипи можуть проникнути глибоко у підсвідомість та спричинити порушення аспектів самоідентифікації людини або навіть комплекси. Було виявлено, що західний рекламний ринок використовує гендерні наративи значно рідше, ніж раніше, однак стереотипізація досі поширена серед менш популярних брендів. Найпоширенішою проблемою, яка досі залишається актуальною в рекламній продукції, є сексуальна об’єктивізація, тобто використання людського тіла як предмета, елемента декору. Вульгарне та недоречне висвітлення осіб під прикриттям «естетики людського тіла» може призводити до серйозних наслідків, зокрема до насилля. Гендерні моделі, які систематично транслюються, мають властивість глибоко вкорінюватися у свідомість та змінювати мислення споживачів. Деякі рекламодавці, особливо ті, які працюють з маловідомими брендами, досі вважають, що використання стереотипів є найкращим способом донести своє повідомлення до споживача. У рекламних продуктах в Україні також відслідковується зменшення використання гендерних стереотипів, що частково пов’язано з чинним Зако­ном «Про рекламу», а також впливом культури скасування у корпоративних комунікаціях.ukгендерстереотипирекламаринокіміджPRупередженняaudiobookspromotionsocial networksadvertisingprejudiceГендерна стереотипізація в рекламіGender stereotyping in the commercialArticleС. 226-242https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295400659.19: 316.647.80000-0003-1837-01170000-0002-7676-9049