Жмудінський, В.П.2023-07-282023-07-282023Жмудінський, В.П. Недопущення до проведення податкової перевірки: правові наслідки / Жмудінський В.П. // Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право : збірник наукових праць. – 2023. – № 1 (57). – С. 190-196. – Бібліогр.: 11 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/58726Статтю присвячено дослідженню особливостей настання правових наслідків для платників податків у разі недопущення посадових осіб контролюючого органу до проведення податкової перевірки. Доведено, що для проведення позапланової перевірки платника податків у контролюючого органу повинні бути правові підстави, перелік яких визначений Податковим кодексом України. Аргументовано, що у разі відсутності у податкового органу правових підстав для проведення перевірки або оформлення наказу про проведення перевірки з порушенням вимог, платник податків має право недопустити посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної перевірки. При цьому, крім недопущення до проведення податкової перевірки, такому платнику податків необхідно подати позов до суду про скасування наказу про проведення перевірки. В той же час, встановлено, що наслідком недопущення перевіряючих осіб до проведення перевірки буде вжиття податковим органом відповідних заходів реагування, шляхом застосування адміністративного арешту майна та/або звернення до адміністративного суду із позовною заявою про застосування арешту коштів на рахунках такого платника податків. Зазначено, що у випадку застосування адміністративного арешту майна, контролюючий орган повинен звернутися до суду із заявою про підтвердження обґрунтованості застосування такого адміністративного арешту, однак враховуючи те, що суб’єктом господарювання оскаржено наказ про проведення перевірки, то судами здебільшого приймаються рішення на користь платників податків з тієї причини, що між контролюючим органом та платником податків виник спір про право. Наявність спору про право виключає можливість і винесення судом рішення про застосування арешту коштів на рахунках такого платника податків. Обгрунтовано, що адміністративний арешт майна і арешт коштів на рахунках є способами забезпечення виконання податкового обов’язку, що застосовуються контролюючим органом до платників податків і які мають суттєві відмінності, що полягають в особливостях звернення податкових органів до суду із відповідними заявами.ukконтролюючий органподаткова перевіркаадміністративний арешт майнаплатник податківсудcontrolling bodytax auditadministrative seizure of propertytaxpayercourtНедопущення до проведення податкової перевірки: правові наслідкиTax audit prevention: legal consequencesArticlePp. 190-196https://doi.org/10.20535/2308-5053.2023.1(57).280828336.225