Глиняна, Оксана ОлександрівнаКривов'яз, Катерина Олександрівна2020-01-302020-01-302019-12Кривов'яз, К. О. Розробка методики для корекції комбінованої плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку : магістерська дис. : 227 Фізична терапія, ерготерапія / Кривов'яз Катерина Олександрівна. – Київ, 2019. – 86 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/31243Магістерська дисертація викладена на 85 сторінках, літературних джерел 54; рис. 13, табл. 12., додаток 1. Актуальність роботи. Проблема плоскостопості у школярів, розглянута в багатьох роботах і статистика показує, що від 50 до 92% дітей різної вікової групи мають зміни склепінь стопи [9]. Так само по медичній статистиці: до двох років у 24% дітей спостерігається перші ознаки плоскостопості, до чотирьох років - у 32%, до шести років - у 40% [7]. В результаті підвищених навантажень відбувається погіршення функціонального стану стопи, що призводить до формування травм опорно-рухового апарату (ОРА). На сьогоднішній день однією з важливих проблем є відсутність єдиної методики з профілактики та корекції плоскостопості як серед дітей. Таким чином, виникає необхідність у вирішенні цієї проблеми, а саме у створенні програми з реабілітації для дітей з плоскостопістю. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Магістерська дисертація виконана відповідно до плану НДР «Розробка технологій фізичної терапії та технічних засобів їх здійснення» №01117U002933 від 01.04.2017 кафедри біобезпеки і здоров’я людини КПІ ім. Сікорського. Мета роботи: розробити та визначити ефективність програми фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з комбінованою плоскостопістю. Завдання: за даними літератури визначити досвід використаних засобів та методів фізичної терапії при дітей молодшого шкільного віку з комбінованою плоскостопістю; визначити функціональний стан стопи з плоскостопістю; розробити програму фізичної терапії у комплексі засобів фізичної терапії для осіб з комбінованою плоскостопістю та перевірити її ефективність. Об’єкт дослідження: процес відновлення комбінованої плоскостопості у дітей молодого шкільного віку. Предмет дослідження: програма фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з комбінованою плоскостопістю. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури та інформаційних джерел, що пов’язана з фізичною терапією дітей молодшого шкільного віку з комбінованою плоскостопістю; педагогічне спостереження та експериментальні методи (огляд, опитування), плантографія, сколіозографічний, подометричний індекс Фрідлянда. Наукова новизна роботи отриманих даних: досліджені особливості стопи. На основі даних досліджень була розроблена програма фізичної терапії ; доповнено існуюча програма фізичної терапії для корекції комбінованої плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку, за допомогою лікувальним масажем, кінезіотейпування, лікувальної фізичної культури що спрямовано на покращення функції стопи; підтверджено дані про позитивний вплив запропонованої методики і засобів фізичної терапії на функціональний стан опорно-рухового апарату для дітей молодшого шкільного віку з комбінованою плоскостопістю. Практичне значення отриманих результатів. Розроблена методика фізичної терапії для корекції комбінованої плоскостопості у дітей молодшого шкільного віку, з використанням лікувальної гімнастики, кінезіотейпування та лікувального масажу, значно збільшила ефективність відновного лікування. Матеріали, подані в роботі, можуть бути використані в діяльності спеціалізованих лікувальних і реабілітаційних закладів, санаторіїв, медичних центрів, на практичних заняттях студентів вищих навчальних закладів з фізичного виховання і спорту. За результатами досліджень було опубліковано 1 статтю.ukфізична терапіяплоскостопістькомбінована плоскостопістьлікувальний масажлікувальна фізична культурафізіотерапіякінезіотейпуванняphysical therapyfloatingcombined floatingtreatment massagetreatmental physical culturephysiotherapykinesiumРозробка методики для корекції комбінованої плоскостопості у дітей молодшого шкільного вікуMaster Thesis86 с.796.035:616.748-053.5