Борковська, Інна П.2023-05-092023-05-092018Борковська, І. П. Комунікативно-прагматична інтенція у діловому тексті / Інна П. Борковська // Advanced Linguistics. – 2018. – № 2. – Pр. 26-30. – Bibliogr.: 7 ref.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/55465Стаття присвячена дослідженню феномену інтенції у різних видах ділових текстів – ділових листах, контрактах та тендерних документах. Інтенцію розглянуто як мету майбутнього повідомлення і довербальний намір адресанта сформулювати повідомлення на початковому етапі комунікації. Вона формується на базі відповідних потреб і в ділових текстах досліджуваних жанрів це: забезпечення співробітництва, основаних та партнерських відносинах між адресатом і адресантом; пошук шляхів вирішення проблем під час співробітництва; пристосування ситуації спілкування на користь її учасників; формування прагматичного впливу на адресата з метою отримати прагматичний ефект. Адресант демонструє свою інтенцію на трьох етапах, а саме: адресант намагається викликати реакцію адресата; він сподівається, що адресат розпізнає його намір; він очікує, що адресат зреагує на його повідомлення. Визначені найчастотніші і найважливіші інтенції адресанта, які функціонують у всіх досліджуваних жанрах ділового тексту – діловому тексті, контракті та тендерному документі, незалежно від типу ділової ситуації: контактно-формуюча, проспективна та експлікативна інтенція. Інтенція ділового тексту може бути вихідною інтенцією – це мовленнєва дія, при якій адресант спонукає адресата видати певну інформацію. Кінцева інтенція – це та мета, що реалізується за допомогою мовленнєвої дії, яка власне і буде справжнім наміром адресанту.ukінтенціяадресантпрагматичний ефектнаміркомунікаціяaddresseraddresseepragmatic effectintentioncommunicationКомунікативно-прагматична інтенція у діловому текстіArticlePp. 26-3081 '22:81 '420000-0001-5035-7866