Фіялка, C. Б.Гончарук, Т. Г.2023-10-162023-10-162023Фіялка, C. Б. Особистісно орієнтований підхід під час підготовки студентів спеціалізації «Видавнича справа та редагування» / Фіялка C. Б., Гончарук Т. Г. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №1 (13). – С. 36-50. – Бібліогр.: 15 назв.2522-1078 (online)https://ela.kpi.ua/handle/123456789/61453В епоху соціально-культурних трансформацій воєнного часу та зростання масштабів охоплення студентів дистанційною освітою актуалізується особистісна зорієнтованість навчання, яка передбачає використання методів проблемних ситуацій, диференційоване навчання, дискусії тощо. При цьому роль викладача трансформується з традиційного «джерела знань» до тренера, ментора, консультанта. Сучасне навчання має відповідати здібностям, можливостям, мотивації та інтересам кожної особистості; передбачати діалогічність, діяльнісно-творчий характер; бути спрямованим на підтримку індивідуальних запитів здобувача освіти; передбачати альтернативи стандартним шляхам вирішення проблем. У статті продемонстровано досвід використання особистісно орієнтованого підходу під час навчання студентів кафедри видавничої справи та редагування КПІ ім. Ігоря Сікорського. Під час дослідження було використано пошуково-бібліографічний метод, метод педагогічного експерименту, а також загальнонаукові методи аналізу синтезу, класифікації, систематизації та узагальнення отриманих результатів. Особистісно орієнтований підхід розглядається як комплексний вплив на особистість з урахуванням її індивідуальних особливостей, що базується на принципах гуманності, розвитку, самовизначення, творчої самореалізації. В умовах дистанційної освіти реалізації особистісно орієнтованого підходу сприяє платформа Mооdle, яка передбачає активну позицію студента в навчальній діяльності. Як інструмент організації навчальної діяльності використовуються також соціальні мережі. Подальшого вивчення потребують питання розроблення навчально-методичного супроводу, удосконалення дистанційного навчання майбутніх фахівців на засадах особистісно орієнтованої навчальної взаємодії.ukособистісно орієнтований підхідвидавнича справапроблемне навчаннядискусіядистанційна освітаіндивідуалізаціядиференціаціяperson-oriented approachpublishingproblem-based learningdiscussiondistance educationindividualizationdifferentiationОсобистісно орієнтований підхід під час підготовки студентів спеціалізації «Видавнича справа та редагування»Personally oriented approach during the professional training of the students specializing in «Publishing and editing»ArticlePp. 36-50https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.1(13).28750337.091.31-059.10000-0002-1855-7574