Марченко, Валентина МиколаївнаГречко, Алла ВолодимирівнаКавтиш, Оксана ПетрівнаМакалюк, Ірина ВіталіївнаОсецький, Валерій ЛеонідовичШутюк, Віталій Володимирович2024-05-092024-05-092023Оцінювання розбіжностей уявлень споживачів освітніх послуг про імідж університетів / Марченко В. М., Гречко А. В., Кавтиш О. П., Макалюк І. В., Осецький В. Л., Шутюк В. В. // Бізнес Інформ. – 2023. – № 8. – C. 149–156.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/66733Метою дослідження є кількісне оцінювання рівня розбіжності (подібності) уявлень потенційних споживачів освітніх послуг щодо іміджу університетів з метою посилення їх конкурентних позицій на ринку освітніх послуг. У рамках даної мети перед авторами були поставлені такі завдання: провести оцінювання рівня розбіжностей у сприйнятті іміджу університету споживачами освітніх послуг; виявити джерела формування їх уявлень про якість освітніх послуг. У статті вирішується проблема формування позитивного іміджу університетів в Україні в контексті визначення його складових, що, за результатами опитування студентів, мали найбільш вагомий вплив при виборі закладу вищої освіти (ЗВО), а також визначення рівня розбіжності критеріїв його вибору споживачами освітніх послуг. Проведено оцінювання іміджу вищих навчальних закладів м. Києва за сукупністю зовнішніх і внутрішніх локальних складових, що дало змогу ідентифікувати основні пріоритети вибору майбутнього споживача освітніх послуг. Визначено, що основними складовими іміджу при прийнятті студентами рішення про вступ до ЗВО з-поміж досліджуваних є: наукова співпраця з іноземними ЗВО; міжнародні партнерські зв’язки; масштаби освітньої діяльності; інфраструктура університету. На основі результатів дослідження розроблено матриці сприйняття іміджу університетів та визначено відстані між ними, які дозволяють виявити рівень розбіжності уявлень споживачів освітніх послуг про імідж університетів. Відмінними рисами отриманих результатів є те, що вони дозволяють визначити, як змінюються уявлення споживачів освітніх послуг у процесі їх отримання в досліджуваних університетах, а також виокремити ті складові іміджу, яким має бути приділено найбільшу увагу з боку ЗВО у процесі формування подальшої стратегії залучення й утримання споживачів основних послуг. Сферою практичного використання отриманих результатів є система органів державного управління у сфері вищої освіти, органи управління ЗВО.ukімідж університетуспоживачі освітніх послугскладові іміджууявлення про іміджякість освітніх послугОцінювання розбіжностей уявлень споживачів освітніх послуг про імідж університетівArticleС. 149-156https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-149-15637.07:005.330000-0002-4756-37030000-0002-4913-96740000-0002-4304-52200000-0003-4800-45990000-0001-5104-10700000-0002-6480-5890