Фіголь, Н. М.Побідаш, І. Л.Файчук, Т. Г.2023-10-162023-10-162023Фіголь, Н. М. Комунікаційний статус студентства в електронному навчальному середовищі / Фіголь Н. М., Побідаш І. Л., Файчук Т. Г. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №1 (13). – С. 113-127. – Бібліогр.: 15 назв.2522-1078 (online)https://ela.kpi.ua/handle/123456789/61459У статті розглядаються нові комунікаційні компетенції стедентів, яких вони мають набувати в часи цифровізації освіти в інформаційну добу. Зокрема, вони мають стати активними творцями своєї інформаційної реальності, бути націленими на власний результат, а отже, вмотивованими, цілеспряованими. Ще одна обов’язкова риса для нового студента/учня — творчий потенціал, креативність. По суті, студент стає не просто активним учасником, а співтворцем свого навчального процесу, креатором власної електронної реальності в електронному навчальному середовищі. Дуже важливою комунікативною компетенцією наразі є володіння таймменеджментом, оскільки навчання в електронному середовищі, у дистанційному режимі, з одного боку, створює сприятливі умови, економить час — учень / студент стає самостійним та вільним у виборі часово-просторових меж свого навчання. А з другого боку, це є неабияким випробуванням для особистостей, нездатних організувати свій вільний час та налагодити прийнятний графік засвоєння та оброблення нової інформації. Основоположною навичкою для сучасного учня / студента має бути вміння вчитися: вміння знаходити потрібну інформацію, систематизувати матеріал, само організовуватися, самодисциплінуватися, а все це неможливо без високого ступеня мотивації. Отже, навчання в електронному середовищі висуває свої вимоги як до учнів / студентів, так і до учителів / викладачів. Водночас, вдала комунікація залежить від налаштування та зусиль усіх учасників комунікації. Можемо констатувати, що дистанційне навчання в електронному середовищі вимагає неабиякої відповідальності, гарних комунікаційних навичок від учнів / студентів, а також високої професійності як у технічному, так і комунікаційному плані від тьюторів.ukелектронне навчальне середовищекомпетенціїстудентствотьюторелектронний підручникelectronic educational environmentcompetenciesstudentshiptutorelectronic textbookКомунікаційний статус студентства в електронному навчальному середовищіCommunication status of students in an electronic educational environmentArticlePp. 52-57https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.1(13).28750437.091.30000-0002-2503-72430000-0002-5009-45570000-0001-6357-8158