Анікеєнко, Лариса ВасилівнаБілоконь, Віктор ПетровичДакал, Наталія Адамівна2023-06-222023-06-222023Анікеєнко, Л. В. Футбол як базовий засіб фізичного виховання здобувачів вищої освіти / Анікеєнко Л. В., Білоконь В. П., Дакал Н. А. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2023. - Випуск 3К (162). - С. 21-25.2311-2220https://ela.kpi.ua/handle/123456789/57458Мета роботи: розкрити значення футболу у фізичному вихованні здобувачів вищої освіти. Методологія: було використано теоретичні методи дослідження, зокрема, аналіз і узагальнення методологічної, психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, що дали можливість розкрити значення футболу у фізичному вихованні здобувачів вищої освіти .Наукова новизна: доведено, що систематичні та регулярні заняття футболом виробляють здатність швидко освоїти рухові дії і швидко перебудувати їх відповідно до ситуаційних завдань.Спритність у футболі проявляється в рухах з м'ячем, без м'яча, у постійно змінюваних ігрових ситуаціях. Пересування, пов'язані з веденням, обведенням, відбором і ударами по м'ячу, вимагають від гравців самого широкого прояву координаційних здібностей. Крім того, ця рухова діяльність у футболі протікає в умовах єдиноборства і постійно змінюються зовнішніх умов (стан поля, глядачів, погода), що вимагає високого прояву швидкості. Висновки: отже, футбол це такий вид спорту, який самим більшим чином сприяє різносторонньому фізичному розвитку особистості. Адже, гра в футбол, пов'язана з необхідністю підтримувати високу працездатність протягом тривалого часу і виконувати роботу з максимальною інтенсивністю на тлі значного загального стомлення і стресу, вимагає високої стійкості у взаємопов'язаних функціональних системах. Тому технічні та тактичні навички футболістів демонструються в грі з належною ефективністю лише на фоні високого рівня їх фізичної підготовленості. Усі спортивні ігри пов’язані з різним характером та інтенсивністю психологічного навантаження, футбол не є результатом. Під час гри футболісти відчувають стрес, який невиразно відображається на їх спортивній та технічній майстерності. Тому, з метою подолання негативних стресових станів, які можуть виникати під час гри у футбол, і негативно впливати на результат, важливе значення має впровадження занять з футболу у освітній процес з фізичного виховання.ukфутболfootballстудентиstudentsфізичне вихованняphysical educationмотиваціяmotivationфізичні якостіphysical qualitiesФутбол як базовий засіб фізичного виховання здобувачів вищої освітиFootball as a basic tool of physical education for higher education acquiresArticleС. 21-25https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.3К(162).02378.147:796.3320000-0002-1781-33530000-0003-4138-84540000-0002-7030-5112