Лазоренко, Таїсія ВасилівнаКравчук, Богдан Валерійович2021-01-042021-01-042020-12Кравчук, Б. В. Управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства : магістерська дис. : 073 Менеджмент / Кравчук Богдан Валерійович. – Київ, 2020. – 143 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/38465Магістерська дисертація на тему: «Управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства» містить 130 сторінок, 37 таблиць, 24 рисунків, 6 додатків. Перелік посилань нараховує 60 найменувань. Актуальність теми дослідження зумовлена тим, що в сучасних ринкових умовах підприємствам для забезпечення конкурентоспроможності вже недостатньо мати якісну продукцію та розвинені виробничі технології. Мета магістерської дисертації полягає у розкритті ефективних інструментів та обгрунтуванні практичних рекомендацій щодо управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Завдання магістерської дисертації: - визначити сутність та економічний зміст конкурентоспроможності підприємства; - дослідити методичні підходи до оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства; - розглянути механізми управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства; - навести аналіз конкурентної позиції підприємства на ринку кондитерських виробів; - представити діагностику рівня конкурентоспроможності підприємства; - виконати оцінювання можливостей підприємства щодо управління процесом підвищення конкурентоспроможності; - визначити стратегічні альтернативи управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства; - розробити механізм управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства та його адаптації в процесі діяльності; - представити економічну оцінку доцільності реалізації запропонованого механізму. Об'єкт дослідження – процес управління конкурентоспроможністю підприємства. Предмет дослідження – теоретичні, методичні та практичні аспекти управління процесом забезпечення конкурентоспроможності ПрАТ «Кондитерська фабрика «АВК». Методи дослідження: аналіз і синтез – для визначення підходів до сутності та економічного змісту конкурентоспроможності підприємства; логічне узагальнення – для узагальнення існуючих методів діагностики конкурентоспроможності підприємства; методи п’яти сил конкуренції за М. Портером та побудова конкурентної карти ринку – для аналізу конкурентної позиції підприємства на ринку кондитерських виробів; порівняльний та статистичний аналіз – при дослідженні стану діяльності досліджуваного підприємства на ринку кондитерських виробів; системно-структурний аналіз, інтегральний метод – для аналізу та оцінки конкурентоспроможності підприємства; матриця І. Ансоффа, кореляційно-регресійний аналіз – для визначення стратегічних альтернатив управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства; функціональний підхід використаний при розробці пропозицій щодо розробки механізму управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства та його адаптації в процесі діяльності; метод експертних оцінок, метод оцінки ефективності проєктів – при виконанні економічної оцінки доцільності реалізації запропонованого механізму; графічний метод – для графічного представлення отриманих результатів дослідження. Наукова новизна одержаних результатів полягає в: - визначено характерні особливості діяльності підприємства на ринку кондитерських виробів, що дозволило розробити комплекс теоретичних та практичних рекомендацій щодо управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства; - обгрунтовані переваги застосування прогнозних методик під час визначення стратегічних альтернатив; - розроблений механізм управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства як організований комплекс взаємопов’язаних дій щодо прийняття стратегічних рішень, в ході яких визначається конкурентне становище підприємства, виявляються його сильні і слабкі сторони, встановлюються планові показники та критерії; - розроблено практичні положення щодо вдосконалення управління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства кондитерської промисловості. Практична значущість дослідження визначається в сформульованих пропозиціях використання певних інструментів та методик, призначених для застосування в управлінні процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємства ПрАТ «Кондитерська фабрика «АВК», а також напрямах удосконалення управління конкурентоспроможністю підприємства із використанням новітніх підходів. Публікації: 1. Стаття «Фактори забезпечення конкурентоспроможності підприємства» у Науково-виробничий журнал «Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво» (фахове видання); 2. Тези «Ways to increase the competitiveness of the enterprise», участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Світ економічної науки. Випуск 23».ukконкурентоспроможністьпідприємствоПрАТ «Кондитерська фабрика «АВК»конкурентна позиціякондитерські виробимеханізм управлінняcompetitivenessenterprisePJSC AVK Confectionery Factorycompetitive positionconfectionerycontrol mechanismУправління процесом забезпечення конкурентоспроможності підприємстваMaster Thesis143 с.