Стаднічук, В. С.Колобродов, В. Г.Мосолаб, О. О.Кондратенко, Д. Ю.Рябоконь, Д. І.2023-08-082023-08-082021Теоретичні основи проєктування об’єктива камери високої роздільної здатності для систем керування автомобілем / В. С. Стаднічук, В. Г. Колобродов, О. О. Мосолаб, Д. Ю. Кондратенко, Д. І. Рябоконь // Наукові вісті КПІ : міжнародний науково-технічний журнал. – 2021. – № 1(132). – С. 70–75. – Бібліогр.: 10 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/59018Проблематика. Аналіз статистичних даних показав, що переважно причиною автомобільних аварій є помилки водіїв. Через це протягом останніх 10-ти років активно виконують розробки в галузі розпізнавання дорожніх знаків і перешкод на шляху руху автомобіля. Автовиробники пропонують готові системи, вмонтовані за внутрішнім дзеркалом заднього виду та підключені до бортового комп’ютера автомобіля, що контролює його в критичній ситуації. Основними недоліками систем цього класу є невисока дальність роз пізнавання дорожніх знаків, залежність оптичних параметрів від температури та низька світлочутливість. Мета дослідження. Змоделювати атермальний об’єктив для камери високої роздільної здатності, дослідити характеристики лінз залежно від температури довкілля. Методика реалізації. Аналіз і моделювання об’єктивів, лінз, оптичного скла з різних матеріалів. Результати дослідження. Запропоновано об’єктив камери високої роздільної здатності для всіх типів автомобілів. Розроблено атермальний об’єктив для камери високої роздільної здатності. Висновки. Розглянуто оптимізовану атермічну конструкцію об’єктива видимого спектра для автомобільних камер дальнього радіуса дії. Автомобільні камери зазвичай мають фіксований фокус, а камери, спрямовані вперед, зазвичай потребують відносно великих фокусних відстаней для надання інформації про віддалені об’єкти. Оптична система для цих камер має забезпечувати високу роздільну здатність, а також працювати в широкому діапазоні температур довкілля. Параметри конструкції камери отримані з функціональних вимог розпізнавання дорожніх знаків на відстані 200 м. Конструкція об’єктива має п’ять лінз зі сферичними поверхнями. Об’єктив має відносний отвір f/2 і МПФ понад 0,5 за 111 л/мм у всьому температурному діапазоні.ukполе зорусистема керування автомобілемпроєктування оптико-електронних системмоделювання об’єктивівмоделювання лінзвідеокамера високої роздільної здатностікомп’ютерний зірполе зрениясистема управления автомобилемпроектирование оптико-электронных системмоделирование объективовмоделирование линзвидеокамера высокого разрешениякомпьютерное зрениеfield-of-viewdriving systemoptoelectronic system planningmodeling of objectivesmodeling of lenseshigh resolution cameracomputer stereo visionТеоретичні основи проєктування об’єктива камери високої роздільної здатності для систем керування автомобілемТеоретические основы проектирования объектива камеры высокого разрешения для систем управления автомобилемHigh resolution camera design planning theoretical foundations for driving systemsArticlePp. 70-75https://doi.org/10.20535/kpisn.2021.1.231213621:681.70000-0003-0648-431X0000-0003-0941-02520000-0002-2636-23550000-0002-6740-27200000-0002-9329-6706