Денисюк, Сергій ПетровичВижанов, Олександр Сергійович2023-03-062023-03-062022Вижанов, О. С. Smart системи станцій зарядки електромобілів в умовах динамічної зміни тарифів : магістерська дис. : 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка / Вижанов Олександр Сергійович. – Київ, 2022. – 97 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/53389Актуальність теми. Електромобілі відіграють важливу роль у розвитку транспортної системи, що забезпечить зменшення шкідливих викидів шляхом використання альтернативних джерел енергії та акумуляції. Враховуючи те, що більшість виробників , поступово переходять на технології виробництва електромобілів, попит на дані види транспорту різко зростає. Результатом збільшення попиту на електромобілі – є різке збільшення споживання електроенергії, особливо в періоди пікового навантаження, що призводить до дефіциту потужності та необхідності модернізації системи електропостачання. Більш ефективним вирішенням даної проблеми є впровадження Smart системи станцій зарядки, що дозволить забезпечити значну економію коштів. Власники електромобілів, завдяки використанню змінних у часі тарифів, що пропонують нижчі ціни на електроенергію в певні періоди доби, особливо в години мінімуму навантаження, зможуть заощаджувати значні кошти і до того ж отримувати додаткові бонуси. До того ж, згідно з концепцією реверсивного використання електромобілів Vehicle-to-grid (V2G) – більшість електромобілів можуть підключатися до загальної мережі як для підзарядки, так і для видачі потужності до мережі. У власників електроавтомобілів з технологією V2G буде можливість продавати електроенергію в енергосистему в години, коли автомобіль не використовується, і відповідно заряджати автомобіль в години коли електроенергія є дешевою. Отже, впровадження Smart системи станцій зарядки дозволить: - ефективно використовувати можливості електроавтомобілів з оптимізацією та плануванням процесу заряджання. - дозволити власникам електроавтомобілів заощаджувати кошти, використовуючи загальну інформацію про стан авто та нічні тарифи на електроенергію. - Зменшити вплив на навантаження мережі шляхом впровадження динамічної тарифікації. Метою магістерської дисертації є дослідження існуючих систем Smart станцій зарядки, що дозволяють оптимізувати навантаження на мережу шляхом збору інформації про потужність споживання окремих точок локальних зарядних станцій, для впровадження динамічної тарифікації. Об’єктом дослідження є процес заряджання електромобіля в умовах контрольованого збору даних для оптимізації роботи мережі. Предметом дослідження є Smart системи станцій зарядки на основі збору локальних даних та динамічної зміни цін. Методи дослідження. Дослідження засновані на методах обчислювальної математики, теорії надійності, системному аналізі, прикладному статистичному аналізі, використанні сучасних комп’ютерних програм, а саме MatCad. Наукова новизна результатів дослідження. Проведено дослідження режимів роботи Smart систем станцій зарядки в умовах динамічної зміни тарифів, що дозволило виявити напрями для ефективної оптимізації процесу заряджання з урахуванням параметрів навантаження мережі. Розроблено алгоритм оптимізації процесу заряджання електромобілів з моделюванням графіків зарядки, що відображають діючий струм та зарядну потужність для подальшого використання в розробці Smart станції зарядки та регулювання змінних в часі тарифів. Практичне значення отриманих результатів. Отримані результати моделювання можуть використовуватися: - для удосконалення існуючих Smart систем зарядки електромобілів та оптимізації процесу заряджання. - для запровадження тарифних зон в залежності від загального графіку навантаження та потужності локальних електростанцій. - при дослідження графіків заряду різних типів електромобілей. - при впровадженні концепції V2G для інтеграції електроавтомобілів в роботу мережі.uksmart системаелектромобільдинамічна тарифікаціяакумуляторна батареяоптимізаціязаряджанняsmart systemelectric vehicledynamic chargingaccumulatory batteryoptimizationchargingSmart системи станцій зарядки електромобілів в умовах динамічної зміни тарифівMaster Thesis97 с.