Антонюк, Андрій ІвановичФіліпенко, Роман Олексійович2020-12-232020-12-232020Філіпенко, Р. О. Система доповненої реальності у сфері освіти на мобільній платформі iOS : магістерська дис. : 123 Комп’ютерна інженерія / Філіпенко Роман Олексійович. – Київ, 2020. – 89 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/38255Актуальність. Технологія доповненої реальності стає дедалі більш популярною та актуальною. За допомогою цієї технології багато речей стають інтерактивними та більш наглядними, що допомагає у широкому спектрі сфер. Особливо у сфері освіти. Ця технологія не нова і її перші прототипи були створені ще багато тисячоліть тому. Щось схоже на сучасні системи почало з’являтися на початку 20-го сторіччя. Активний розвиток технологій та обчислювальної техніки, дало можливість системам доповненої реальності стати портативними та допомагати людям повсяк час. Проте для більшої реалістичності і надійності потрібно розробляти нові і доопрацьовувати вже існуючі технології. Мета і завдання дослідження. Метою магістерської роботи є розробка мобільного додатку з використанням технології доповненої реальності задля демонстрації можливості застосування цієї технології у навчальному процесі. Також було поставлено за ціль позбутися необхідності використання радару LiDAR для точного прорахунку віддаленості об’єктів від пристрою. Для досягнення мети дослідження поставлено і вирішено такі завдання: дослідження технології доповненої реальності; аналіз алгоритмів розпізнавання маркерів та алгоритму • • безмаркерного встановлення віртуальних об’єктів; розробка програмного продукту для реалізації поставлених цілей, використовуючи отримані знання; демонстрація роботи програми та аналіз її впливу Об’єкт дослідження – Технологія доповненої реальності. Предмет дослідження – Застосування технології доповненої реальності у сфері освіти. Методи досліджень. Для досягнення поставлених в магістерській роботі задач, використано алгоритм SLAM та аналіз віддаленості об'єкта. Наукова новизна одержаних результатів роботи полягає у наступному: запропоновано новий метод відслідковування віддаленості об’єкта для кращого відображення перегородження віртуальних об’єктів розроблено програмний продукт, який використовує запропонований метод для відображення моделі сонячної системи у доповненій реальності. Проведене дослідження дає можливість використовувати дану розробку в освітніх цілях як для учнів, так і для студентів та збульшувати їх інтерес до нових знань за допомогою візуальної інтерактивної демонстрації. Особистий внесок здобувача. Магістерське дослідження є самостійно виконаною роботою, в якій відображено особистий авторський підхід та особисто отримані теоретичні та прикладні результати, що відносяться до реалізації системи доповненої реальності у освітніх цілях та збільшенню реалістичності відображеного контенту. Формулювання мети та завдань дослідження проводилось спільно з науковим керівником. Практична цінність. Отримані результати можуть використовуватися у майбутніх дослідженнях за напрямками: • • • • розробка алгоритмів для одночасної локалізації та побудови мапи; реалізація алгоритмів для створення керованих AR симуляцій; вдосконалення вже існуючих алгоритмів для пришвидшення • • • обробки віртуальних об’єктів.ukдоповнена реальністьARодночасна локалізація та побудова мапиSLAMLiDARбезмаркерні системиiOSСистема доповненої реальності у сфері освіти на мобільній платформі iOSMaster Thesis89 с.004.42