Кравченко, Тетяна2023-08-302023-08-302023Кравченко, Т. Організаційно-педагогічні умови формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої Британії / Кравченко Тетяна // Advanced Linguistics. – 2023. – № 11. – Pр. 169-180.2617-5339 (Print)2663-6646 (Online)https://ela.kpi.ua/handle/123456789/59683У статті схарактеризовано чотири основні організаційно-педагогічні умови, які, виявляючись у комплексному поєднанні, забезпечують формування громадянської ідентичності британських студентів: 1) актуалізація студентоцентрованого підходу до освітнього процесу; 2) громадська залученість студентської молоді до суспільно значущої діяльності; 3) запровадження соціально-педагогічного співробітництва між університетами та місцевими громадами за посередництвом громадських організацій місцевого і національного рівнів; 4) міждисциплінарне інтегрування англійської мови як державної. Окреслено, що студентоцентрований підхід до організації освітнього процесу в університетах Великої Британії сприяє залученню студентів до активної і навчально-пізнавальної, і суспільно значущої діяльності на основі співпраці всіх учасників освітнього процесу та рефлексії набутих знань і досвіду, в цілому ефективно впливаючи на формування громадянської ідентичності студентів. Наголошено, що сьогодні в університетах Великої Британії громадянську залученість інтегровано в три сфери – освітній процес, науково-дослідну діяльність та позааудиторну суспільно значущу діяльність. Зазначено, що освітня діяльність університетів із залученням громади додає цінності досвіду студентів під час здобуття вищої освіти, надаючи їм широкий спектр можливостей для навчання загалом та формування їх громадянської ідентичності загалом. Виявлено, що англійська мова відіграє важливу роль у державній диференціації британців, оскільки вона охоплює своїм впливом не лише духовне буття цієї багатонаціональної спільності, а й забезпечує відчуття взаємної компліментарності та відмінності від інших держав. Вибудова та підтримання міжособистісних відносин, що утворюють соціальний ландшафт держави, відбувається в мові, саме тому англійська мова, беручи до уваги предмет нашого дослідження, здійснює основну координацію соціальних дій. Адже загальновідомо, що мова є основним середовищем визначення, збереження та передачі соціокультурного досвіду, а також інструментом об’єктивації суб’єктивних значень розвитку суспільства. У такий спосіб формування громадянської ідентичності студентської молоді у Великій Британії розглядаємо в тісній взаємодії з міждисциплінарним інтегруванням англійської мови, оскільки саме мова є однією з найважливіших умов існування будь-якої соціальної спільноти.ukгромадянська ідентичністьгромадянська залученістьнавчання суспільно корисного служінняміждисциплінарне інтегрування у вивченні англійської мовиорганізаційно-педагогічні умовистуденти закладів вищої освіти Великої Британіїстудентоцентрований підхідcivic identitycivic engagementservice learninginterdisciplinary integration in the study of Englishorganizational and pedagogical conditionsstudent-centered approachstudents of higher education institutions in Great BritainОрганізаційно-педагогічні умови формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої БританіїOrganizational and pedagogical conditions for the formation of civic identity of students of higher education institutions in Great BritainArticlePp. 169-180https://doi.org/10.20535/2617-5339.2023.11.2782980000-0003-4790-7462