Кравчук, Олексій ОлеговичОстащук, Іван Богданович2024-01-032024-01-032023Кравчук, О. О. Тема суду Понтія Пилата: польські художники в українській культурі / Кравчук О. О., Остащук І. Б. // Dziedzictwo kulturowe regionu pogranicza. tom X / Redakcja naukowa E. Skorupska-Raczyńska, H. Uchto. - Gorzów Wielkopolski : Akademia im. Jakuba z Paradyża, 2023. - S. 167-178.978-83-67705-27-12083-7135https://ela.kpi.ua/handle/123456789/63462Християнство вплинуло на всі сфери західної культури, включно з розумінням справедливого суду, що добре видно в різних місцях Святого Письма. Біблійні теми та образи, особливо ті, що стосуються суду, завжди сприймалися як позачасові, їх метафоричність, алегоричність оповіді та символіка багатогранних значень завжди сприймалися по-новому у світлі актуальних викликів відповідної епохи. Євангельська розповідь про «вмивання рук» римського прокуратора Понтія Пілата під час суду над Ісусом Христом показує, до чого може призвести відмова від відповідальності, уникнення свідомої участі в конкретній справі, компроміс із совістю під зовнішнім тиском і страх перед громадською думкою. Класичне зображення сюжету суду над Месією під проводом Пілата можна побачити на фресках Володимирського собору в Києві. На картині Яцека Мальчевського «Христос перед Пілатом» у модерністському стилі fin de siècle подано декадентський образ римського прокурора – ніби байдужого до своїх судових обов’язків через втому від світського життя, а також Ісуса – приниженого та самотнього Вчителя, чий філософсько-сумний погляд ніби вдивляється в обрій трагедії ХХ ст.uksąd Poncjusza PiłataJacek MalczewskiSobór Włodzimierski w Kijowiesymbolika sądowaPontius Pilate’s judgementJacek MalczewskiSt. Volodymyr’s Cathedral in Kyivjudicial symbolismсуд Понтія ПилатаЯцек МальчевськийВолодимирський собор в Києвісудова символікаТема суду Понтія Пилата: польські художники в українській культуріBook chapterS. 167-1787.036:340.120000-0002-7844-23810000-0002-6115-0884