Фіголь, Н. М.2023-05-012023-05-012022Фіголь, Н. М. Компетентнісна трансформація викладачів в електронному навчальному середовищі / Фіголь Н. М. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2022. – №2 (12). – С. 42-51. – Бібліогр.: 10 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/55123У статті йдеться про трансформацію компетенцій сучасного викладача, викли- каних особливостями дистанційного навчання. Функції викладача в електронному навчальному середовищі кардинально змінюються: він стає фактично лише дири- гентом навчального процесу, при цьому багато його обов’язків перебирає на себе електронне навчальне видання, стаючи повноправним квазісуб’єктом електрон- ного навчального середовища. Сучасний викладач, тьютор набирає функцій ор- ганізаційної, комунікаційної, диригентської. Функції викладача в електронному навчальному середовищі кардинально змі- нюються: він стає фактично лише диригентом навчального процесу, при цьому багато його обов’язків перебирає на себе електронне навчальне видання, стаючи повноправним квазісуб’єктом електронного навчального середовища. Електронне навчальне видання виконує функцію накопичувача та передава- ча інформації. Водночас викладач, до якого дедалі частіше застосовують термін «тьютор» все одно лишається ключовою фігурою дистанційного електронного на- вчального середовища, оскільки він має розробити, спроектувати курс, розуміючи суть навчального процесу та прогнозуючи гармонійне поєднання теоретичного багажу та практичних навичок. Таким чином, приходимо до висновку, що тьютор має підтримувати інте- рес учня протягом усього навчального процесу, адже запал до навчання у різ- них суб’єктів навчального процесу може змінюватись, зменшуватись, а грамотний та професійний тьютор мусить відчути ці зміни та підтримати комунікацію на на- лежному рівні, щоб не втратити студентів. Такі моменти можливі, якщо суб’єкт ко- мунікації буде дезорієнтований у великому обсязі інформації або матиме технічні труднощі і не знатиме, як їх подолати — і тут знову на допомогу має прийти досвідчений тьютор.ukтьюторкомпенціїелектронне навчальне середовищедистанційна освітаtutorcompensationelectronic learning environmentdistance educationКомпетентнісна трансформація викладачів в електронному навчальному середовищіArticleС. 42-51https://doi.org/10.20535/2522-1078.2022.2(12).27091737.091.30000-0002-2503-7243