Блохіна, Ірина Олександрівна2024-03-192024-03-192023Блохіна, І. О. До проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців з управління навчальними закладами в сучасних умовах / І. О. Блохіна // Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»). – 2023. – № 11(17). – С. 766-777.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/65644В статті розглянуто проблему професійної підготовки майбутніх фахівців з управління навчальними закладами. Автор наголошує на актуальності теоретичного вивчення зазначеної проблеми, оскільки вимоги до особистісних та професійних якостей керівників закладів освіти, які працюють в умовах воєнного стану, суттєво змінились. Зазначається, що управлінська професійна діяльність – це вид трудової діяльності людини, яка володіє комплексом спеціальних теоретичних знань і практичних навичок, здобутих у процесі спеціальної підготовки, досвіду роботи, а управлінської діяльність в освіті має свою специфіку; це діяльність суб’єктів управління по організації ефективного, цілеспрямованого функціонування і розвитку всіх рівнів освіти і системи освіти в цілому по наданню освітніх послуг громадянам у відповідності з навчальною метою і завданнями конкретного суспільства з урахуванням тенденцій розвитку світової освіти. Проаналізовано основні підходи до розуміння управлінської діяльності в освіті. Автор зазначає, що успішна управлінська діяльність в освіті детермінована рядом особистісних психологічних якостей, суто педагогічних якостей, які забезпечують ефективність керівництва. Описано та проаналізовано такі якості. Зазначається, що професійна підготовка майбутніх фахівців з управління навчальними закладами має свою специфіку та особливості. Розкрито та охарактеризовано взаємопов’язані етапи змісту підготовки фахівців з управління навчальними закладами згідно з парадигмами особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів. Автор акцентує увагу на значенні загальних принципів навчання, формування та розвитку управлінських кадрів, які здатні забезпечити ефективність підготовки майбутніх фахівців з управління навчальними закладами. Визначено основні напрями вирішення проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців з управління навчальними закладами. Підкреслено значення концептуальних методологічних, теоретичних і організаційно-методичних основ формування й саморозвитку управлінця в освіти у системі педагогічної освіти.ukмайбутні фахівці з управління навчальними закладамиуправлінняуправлінська діяльність в освітіособистісно-орієнтований підхіддіяльнісний підхідfuture specialists in educational institution managementmanagement activities in educationpersonality-based approachactivity-based approachДо проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців з управління навчальними закладами в сучасних умовахTo the problem of future specialists’ professional training in the management of educational institutions in modern conditionsArticleС. 766-777https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-11(17)-766-777378.1120000-0002-6766-8879