Ilchenko, OlgaShelkovnikova, Zinaida2020-07-302020-07-302020Ilchenko, O. The Evocative Power of Phonetics in Mixed Ability English Class / Olha Ilchenko, Zinaida Shelkovnikova // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів IV Круглого столу з міжнародною участю (23 квітня 2020 р.). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – С. 121–125. – Бібліогр.: 6 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/35444The present paper sets out to explore the role of evocativeness in teaching remedial pronunciation to Ukrainian PhD students in mixed ability classes. We focus on tricky pronunciation cases of academic vocabulary. Special attention is paid to word stress, palatalization, devoicing, and basic intonation patterns, including, but not limited to questions and negation phonic contouring. Relevant useful online resources are also discussed.enevocativenessemotionsremedial phoneticsacademic vocabularymixed ability classescontextlanguage variationThe Evocative Power of Phonetics in Mixed Ability English ClassArticlePp. 121-125"Сучасні тенденції фонетичних досліджень", IV Круглий стіл з міжнародною участю