Чермалих, Олександр ВалентиновичКірзенко, Олександр Володимирович2020-12-272020-12-272020Кірзенко, О. В. Автоматизована система оптимального керування режимами роботи електропривода стрічкового конвеєра насипних вантажів : магістерська дис. : 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка / Кірзенко Олександр Володимирович. – Київ, 2020. – 97 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/38313Пояснювальна записка: 97 сторінок, 22 рисунки, 15 таблиць, 30 використаних джерел. На сьогодні конвеєри є найбільш економічно вигідним і зручним транспортом для доставки вантажів усередині підприємства. Стрічкові конвеєри відносяться до класу механізмів безперервної дії, для яких основним є статичний режим роботи механізму, пуск і гальмування виконуються відносно рідко. Дані конвеєри мають високу продуктивність і надійність у роботі. Стрічкові конвеєри є найбільш поширеним типом транспортуючих машин безперервної дії у всіх галузях промисловості. Актуальність. Частка витрат на транспортування вантажу стрічковими конвеєрами в його собівартості досить значна й може досягати 20%. Тому дана проблема досить актуальна і для транспортних машин в цілому. Можливим напрямом вирішення вищеназваної проблеми є застосування регульованих електроприводів стрічкових конвеєрів, зокрема з частотним регулюванням швидкості. Мета і задачі дослідження. Мета роботи полягає в підвищенні енергоефективності роботи конвеєрної установки за рахунок оптимізації режиму роботи згідно критерію стабілізації погонного навантаження на стрічці шляхом регулювання швидкості конвеєра. Основні завдання наступні: - визначити основні підходи до побудови оптимальних систем управління електроприводом стрічкового конвеєра; - розробити імітаційну модель для дослідження технологічних режимів роботи конвеєра при змінному вантажопотоці; - оцінити ефективність роботи системи з точки зору споживання електроенергії. Об’єкт дослідження. Процес транспортування насипних вантажів стрічковим конвеєром при змінному вантажопотоці. Предмет дослідження. Система частотно-регульованого електропривода стрічкового конвеєра. Методи дослідження. З використанням системи MATLAB на базі пакету Simulink синтезована імітаційна модель для дослідження системи оптимального управління стрічковим конвеєром за вантажопотоком. Наукова новизна одержаних результатів. Полягає у розробці моделі системи оптимального керування стрічковим конвеєром за критерієм сталості погонного навантаження. Отримані результати. На основі синтезованої імітаційної моделі отримані результати, які доводять, що система частотно-регульованого електроприводу забезпечує досить точне відпрацювання потрібного пропорційного закону зміни кутової швидкості валу двигуна від сформованого заданого характеру зміни погонного навантаження на стрічці. Результати моделювання доводять можливість підтримання сталості погонного навантаження на стрічці у всіх режимах роботи стрічкового конвеєраukстрічковий конвеєрелектроприводчастотне регулюванняпогонне навантаженняімітаційна модельавтоматизаціяенергоефективністьбезперервний транспортbelt conveyorelectric drivefrequency regulationrunning loadsimulation modelautomationenergy efficiencycontinuous transportРозроблення автоматизованої системи оптимального керування режимами роботи електропривода стрічкового конвеєра насипних вантажівMaster Thesis97 с.628.440.22