Онкович, Г. В.2023-10-162023-10-162023Онкович, Г. В. Новітні терміни медіадидактики в структурі розділів спецкурсу «Професійно орієнтовна медіаосвіта» / Онкович Г. В. // Обрії друкарства : науковий журнал. – 2023. – №1 (13). – С. 65-74. – Бібліогр.: 17 назв.2522-1078 (online)https://ela.kpi.ua/handle/123456789/61455У статті розглянуто основні терміни галузі медіадидактики, як то медіаінформаційна грамотність, медіадидактика вищої школи, медіакомпетентність, медіаосвітні технології, медіакультура особистості студента, медіаграмотність, медіакомпетентність та медіаобізнаність, як словотворче гніздо цієї галузі. Простежено історіографію впровадження спецкурсу «Медіаосвіта» на українських теренах. Введено до наукового обігу поняття «професійно орієнтована медіаосвіта», що вперше з’явилося в публікаціях часопису «Вища освіта України». В університетах наразі наявні спецкурси з медіаосвіти, що свідчить як про екстенсивний так і інтенсивний розвиток медіадидактики вищої школи, яка збагачується новітніми технологіями, термінами, поняттями і водночас проникає в найновіші царини знань, тому так важливо прослідкувати витоки та окреслити перспективи цієї галузі. Унаслідок проведеного історіографічного аналізу доходимо до висновку, що результатом професійної підготовки майбутнього фахівця із застосуванням медіаосвітніх технологій є не тільки професійна освіченість, компетентність та майстерність у фаховій галузі як складників професійної культури, але й медіаобізнаність, медіакомпетентність та медіаграмотність. Ці складові елементи медіакультури — результат медіаосвіти, за допомогою якої підвищується якість фахових знань не тільки у студентів у процесі професійної підготовки, але й у фахівців протягом життя. Відтак медіакультуру в освітньому процесі слід розглядати як необхідний елемент професійної культури, котра через медіакомпетентність сприяє розвиткові професійної компетентності і є її важливим складником. Відтак на часі створення професійно-орієнтованих спецкурсів з медіаосвіти для окремих спеціальностей.ukмедіадидактика вищої школимедіакомпетентністьмедіаосвітні технологіїмедіакультура особистості студентамедіаграмотністьmedia didactics of a higher schoolmedia competencemedia educational technologiesmedia culture of a student's personalitymedia literacyНовітні терміни медіадидактики в структурі розділів спецкурсу «Професійно орієнтовна медіаосвіта»The latest terms of media didactic in the structure of the sections of the special course «Professionally oriented media education»ArticlePp. 65-74https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.1(13).28751535.075: 808.510000-0001-9493-9104