Кучеренко, Олег КостянтиновичТомашевська, Анастасія Едуардівна2019-12-232019-12-232019-12Томашевська, А. Е. Теплові методи контролю зносу контактного дроту залізничного транспорту : магістерська дис.: 151 Автоматизація та комп’ютерно інтегровані технології / Томашевська Анастасія Едуардівна. – Київ, 2019. – 102 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/30523Актуальність. Нині для контролю стану контактного дроту залізничного транспорту використовуються різні методи: контактні і безконтактні. За допомогою приладів, які реалізують дані методи, визначають діаметр контактного дроту, ступінь його зносу та температуру перегріву. Безконтактні методи контролю стану контактного дроту мають перевагу у порівнянні з контактними – вони є безпечними для оператора. У наш час ще використовуються проекційні, тіньові та лазерні методи контролю стану контактного дроту, але вони потребують особливого розташування та стану атмосфери, що робить їх використання недоцільним у екстрених ситуаціях, а також чутливі до вібрації. Більш доцільним є використання теплових методів для контролю стану контактного дроту. Пірометри спектрального співвідношення не потребують особливих умов для вимірювання температури контактного дроту, але одним із суттєвих недоліків таких пірометрів є їх залежність від випромінювальної здатності вимірюваного об’єкта, що вносить похибки у вимірювання температури перегріву контактного провідника. Саме тому дослідження властивостей параметрів пірометрів спектрального співвідношення є важливою науково-технічною проблемою, яка вирішується в цій дисертаційній роботі. Метою дослідження є аналіз властивостей пірометрів спектрального співвідношення з урахуванням факторів, що можуть впливати на точність вимірювання і удосконалення параметрів пірометра спектрального співвідношення для зменшення залежності цих параметрів від випромінювальної здатності досліджуваного об’єкта. Завдання дослідження: 1. Аналіз параметрів об’єкта дослідження, які впливають на аварійний стан контактного дроту. 2. Огляд теплових методів контролю стану контактного дроту. 3. Аналіз можливостей радіаційного метода. 4. Аналіз можливостей метода спектрального співвідношення з запропонуванням покращення точності вимірювання температури контактного дроту. 5. Розроблення стартап-проекту. Об'єктом дослідження є моніторинг стану контактного дроту залізничного транспорту тепловими методами. Предметом дослідження є радіаційний пірометр та пірометр спектрального співвідношення.ukзнос контактного дроту залізничного транспортутеплові методи контролюрадіаційний пірометрпірометр спектрального співвідношеннявипромінююча здатність матеріалівТеплові методи контролю зносу контактного дроту залізничного транспортуMaster Thesis102 с.535.42