Пересада, Сергій МихайловичКовбаса, Сергій МиколайовичНіконенко, Євген ОлексійовичДимко, Сергій Сергійович2023-11-062023-11-062023Векторне керування асинхронними двигунами з максимізацією співвідношення момент-струм статора [Електронний ресурс] : монографія / Пересада С. М., Ковбаса С. М., Ніконенко Є. О., Димко С. С. ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,57 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. – 139 с. – Назва з екрана.978-617-8268-05-3https://ela.kpi.ua/handle/123456789/62017У монографії представлено результати розробки та дослідження нових алгоритмів векторного керування асинхронними двигунами, що забезпечують максимізацію співвідношення момент-струм статора в усталених режимах. Розвинуто метод синтезу алгоритмів векторного керування механічними координатами асинхронних двигунів, що базується на концепції лінеаризації зворотним зв’язком і дозволяє сформувати результуючі рівняння динаміки похибок відпрацювання в формі декомпозиції вихідної моделі асинхронного двигуна на дві пов’язані підсистеми, властивості яких забезпечують досягнення максимізації співвідношення момент-струм в усталених режимах. Для підвищення точності відпрацювання заданих траєкторій при роботі зі значеннями потокозчеплення відмінними від номінального, а також для розширення робочого діапазону використання критерію максимізації співвідношення момент-струм розроблено метод врахування нелінійності кола намагнічування асинхронного двигуна. На основі запропонованих методів вирішено загальнотеоретичну задачу векторного керування моментом/швидкістю асинхронного двигуна, яка гарантує глобальне/локальне асимптотичне відпрацювання заданих траєкторій механічних координат із забезпеченням максимізації співвідношення момент-струм в статичних режимах. Переваги розроблених алгоритмів векторного керування в порівнянні з існуючими алгоритмами, що полягають у забезпеченні відпрацювання заданих траєкторій та відсутності обмеження на використання критерію максимізації співвідношення момент-струм, підтверджено на основі повномасштабних експериментальних досліджень та математичного моделювання. Для фахівців, які займаються розробкою і дослідженням електричних приводів, аспірантів і студентів відповідних спеціальностей.139 с.ukасинхронний двигунвекторне керуванняполеорієнтоване керуваннямаксимізація співвідношення момент-струмкрива намагнічуванняinduction motorfield-oriented controlvector controltorque per Ampere maximizationmagnetizing curvefield-weakeningослаблення полякерування моментомtorque controlкерування кутовою швидкістюangular speed controlстатична лінеаризація зворотним зв'язкомдинамічна лінеаризація зворотним зв'язкомstatic feedback linearizationdynamic feedback linearizationнелінійний критерій МТАnonlinear MTA criterionпрактична реалізаціяpractical implementationВекторне керування асинхронними двигунами з максимізацією співвідношення момент-струм статораBook621.31