Дергалюк, Марта ОлексіївнаМельниченко, Анатолій Анатолійович2024-05-162024-05-162023Мельниченко, А. А. Управлінські виміри цифрової трансформації освіти в контексті формування потенціалу розвитку регіонів / Мельниченко А. А., Дергалюк М. О. // Наукові перспективи. – 2023. Вип. – 7(37). – С. 222-233. – Бібліогр.: 12 назв.2708-7530https://ela.kpi.ua/handle/123456789/66808Метою дослідження виступає обґрунтування управлінських засад цифрової трансформації освіти у контексті формування потенціалу розвитку регіонів. Обґрунтовано, що для забезпечення розвитку людського потенціалу важливим фактором є належне управління в системі освіти, оскільки освіта забезпечує трансляцію знань, формування професійних компетентностей та дозволяє людині, що здобула освіту, не тільки включатися у структуру суспільного відтворення, а й забезпечувати власне особистісне зростання. Виокремлено сутність цифрової трансформації освіти та головні напрями управління цим процесом. Встановлено, що цифрова трансформація освіти – це не просто забезпечення сучасними технічними засобами закладів освіти для здійснення освітньої та інших видів діяльності, це зміна бачення, підходів, організаційних процесів закладу освіти щодо досягнення загальних цілей сталого розвитку та надання освітніх послуг. Проаналізовано показники субіндексу цифрової освіти у регіональному розрізі за даними Міністерства цифрової трансформації України у 2022 р. Доведено, що управління у сфері цифрової трансформації освіти повинно бути спрямовано на підвищення ефективності освітнього процесу та включати в себе таку спрямованість: оцифровування навчально-методичного контенту; запровадження в практику адміністрування освітнього процесу сучасних LMS; утвердження нових цифрових освітніх сервісів та цінностей цифрового навчання; легітимація нових освітніх форматів для онлайн та офлайн навчання; створення системи цифрового управління мережею закладів вищої освіти на основі автоматизації збору освітніх статистичних даних. Автори наголошують, що спрямування зусиль суб’єктів публічного управління на формування та застосування окреслених напрямів цифрової трансформації освіти сприятиме підвищенню якості освітніх послуг та за рахунок формування людського потенціалу – розвитку потенціалу регіонів. Обґрунтовано, що цифрова трансформація освіти сприятиме: зменшенню витрат з державного бюджету України і місцевих бюджетів на підтримку системи управління в сфері освіти; підвищенню оперативності і гнучкості ухвалення управлінських рішень в царині освіти; підвищенню інноваційної та цифрової культури населення регіонів; надання можливості взаємного доступу до дослідницької інфраструктури науково-педагогічним працівникам з різних регіонів через використання цифрових сервісів; реалізації потенціалу людських ресурсів незалежно від їх територіального розташування; розвитку цифрової економіки.ukуправління трансформацією освітисистема освітипотенціал регіоніврозвитокцифровізаціяeducation transformation managementeducational systempotential of regionsdevelopmentdigitalizationУправлінські виміри цифрової трансформації освіти в контексті формування потенціалу розвитку регіонівManagement dimensions of the digital transformation of education in the context of formation of the development potential of regionsArticleС. 222-233https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-7(37)-222-233[351+004.77] : 332.10000-0002-3474-84770000- 0001-8791-9121