Евдокимова, Инна Александровна2020-07-282020-07-282019Евдокимова, И. А. Просодические средства воздействия в устном англоязычном рекламном дискурсе / Евдокимова И. А. // Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів ІІІ Круглого столу з міжнародною участю (19 квітня 2019 р.). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – С. 126–130. – Бібліогр.: 3 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/35357The article is an attempt to probe more deeply into the area of impact-forming devices by examining the prosodic component of communication. The samples for the analysis have been taken from the oral advertisement discourse. The results bring the author near the position that Golden Middle is the universal rule of prosodic impact-forming devices. Prosodic peculiarities of loudness, pitch level and formants structure of Golden Middle have been determined in the oral ad discourse.rumanipulationgolden middletimbreimpactad discourseprosodyelectroacoustic analysisПросодические средства воздействия в устном англоязычном рекламном дискурсеArticleС. 126-130"Сучасні тенденції фонетичних досліджень", III Круглий стіл з міжнародною участю