Гончаров, А. В.Гончаров, М. В.2024-06-072024-06-072024-02-27Гончаров, А. В. Розвиток правової свідомості студентів юридичного профілю / Гончаров А. В., Гончаров М. В. // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: «Право». – 2024. – № 81. – Ч.1. – С. 16–20.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/67059Стаття присвячена розвитку правової свідомості студентів юридичного профілю. Окресленні основні методологічні підходи до формування правової свідомості майбутніх фахівців у юридичній галузі. Встановлено, що детального аналізу потребують компоненти, що впливають на розвиток правосвідомості, яка визначає орієнтири для осіб, які стикаються з правовими ситуаціями, спонукаючи їх приймати етично й правомірно обґрунтовані рішення психологічних аспектів правосвідомості серед студентів юридичного профілю. Розвиток правової свідомості юристів потребує спеціально організованих заходів, які впливають на різні сфери індивідуальної свідомості, але особливо чутливим до цих суспільних змін є сфера правової свідомості особистості. У роботі розглядаються ключові фактори, що впливають на розвиток правосвідомості у юнаків, які готуються стати фахівцями в галузі права. В залежності від суб’єкта, який виступає як джерело правосвідомості, можна виділити індивідуальну, групову та суспільну правосвідомість. Індивідуальну правосвідомість, яка належить особистості, слід розглядати як взаємозв’язок між суб’єктивним і об’єктивним (індивідуальним та соціальним) аспектами в її свідомості. Правосвідомість у юристів має теоретико-практичний характер, оскільки головною метою їхньої роботи є застосування теоретичних знань (наукових досліджень) на практиці. Право впливає на свідомість відповідних осіб, виконуючи свої функції. Формування правосвідомості юристів вимагає наявності відповідної професійної моралі, системи моральних та морально-правових норм, які регулюють їхні дії та поведінку у професійній діяльності. Основними критеріями розвитку правової свідомості студентів юридичного профілю є правові знання, рівень правової освіченості, ставлення до правових норм, стійкість правових переконань, ціннісні орієнтації, сформованість правових установок та виявлена у поведінці відповідність чи невідповідність праву.ukправосвідомістьздобувачі освіти юридичного профілюкомпоненти правової свідомостіпрофесійна правосвідомістьджерело правосвідомостіlegal awarenessstudents of legal educationcomponents of legal awarenessprofessional legal awarenesssource of legal awarenessРозвиток правової свідомості студентів юридичного профілюArticleС. 16–20https://doi.org/10.24144/2307-3322.2024.81.1.2159.960000-0002-2430-27890000-0003-4452-1652