Ткачик, О. В.Шутюк, К. В.2023-09-122023-09-122017Ткачик, О. Характеристики американського кіносценарію як креолізованого тексту / Ткачик О. В., Шутюк К. В. // Вісник НТУУ «КПІ». Філологія. Педагогіка : збірник наукових праць. – 2017. – Вип. 9. – С. 41–44. – Бібліогр.: 8 назв.2307-1591https://ela.kpi.ua/handle/123456789/60231У статті розглянуті характеристики американського кіносценарію як креолізованого тексту, зокрема взаємодія його вербальних, візуальних та аудіальних елементів, що забезпечують необхідний авторові комунікативний ефект твору. Кіносценарій розглядається як текст на межі декількох семіотичних систем, а саме систем літератури та кіно, які зумовлюють його складну природу, а також як твір, що одночасно знаходить своє вираження у знаках природної мови у письмовій формі та втілюється за допомогою відеовербальних засобів у кінцевому продукті – фільмі. На прикладі сценаріїв фільмів «Вічне сяйво чистого розуму», «Скажені пси» та «Джанго вільний» було встановлено, що в порівнянні зі сценарієм фільм характеризується більш лаконічним викладом, підвищенням імпліцитності, усуненням вербальних підказок, які могли б однозначно вказати глядачеві шлях до правильної інтерпретації креолізованого тексту, орієнтованістю на виклад інформації за допомогою візуальних засобів.ukкреолізований тексткіносценарійвербальні, візуальні та аудіальні елементиcreolized textscreenplayverbal, visual and audial elementsХарактеристики американського кіносценарію як креолізованого текстуAmerican screenplay as a creolized text and its characteristicsArticlePp. 41-44811.111’42:[791.632:792.026] (045)0000-0003-3661-3821