Лебедев, Денис ЮрійовичТимошенко, Сергій Вікторович2021-01-042021-01-042020-12Тимошенко, С. В. Метод підвищеної ефективності керування BLDC-двигуном : магістерська дис. : 172 Телекомунікації та радіотехніка / Тимошенко Сергій Вікторович. – Київ, 2020. – 87 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/38456Магістерська дисертація складається з 75 сторінок, в якій міститься 37 рисунків, 26 таблиць, використано 26 джерел. Актуальність. Наразі відомо, що область створення і проектування нових видів електричних транспортних засобів розвивається дуже швидко та інтенсивно. В таких транспортних засобах зазвичай використовуються безколекторні двигуни, які в свою чергу мають багато переваг над двигунами, що мають колекторний вузол. Керування безколекторними двигунами відбувається за допомогою різних методів. Кожен з яких має свої переваги та недоліки. Саме тому розробка нових та удосконалення вже існуючих методів є важливим та актуальним завданням. Метою дисертаційної роботи є підвищення надійності та оптимізація системи керування безколекторним двигуном. Для досягнення поставленої мети в роботі вирішувалися наступні задачі: - проаналізовані вже існуючі методи, виявлено їх недоліки та переваги; - обґрунтовано вибір в якості базового та для подальшої оптимізації трапецієподібний метод керування; - модифіковано трапецієподібний метод керування та проведена його симуляція;-виконано проектування та розробка стартап-проекту Об’єктом дослідження є процес керування безколекторним двигуном. Предметом дослідження є методи керування безколекторним двигуном та їх алгоритми. Методами дослідження є трапецієподібний метод, бездатчиковий, векторний та метод послаблення поля. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в наступному: - Удосконалено трапецієподібний метод керування безколекторним двигуном, який відрізняється від відомого додаванням ПІ-регулятору та використанням гістерезисного керування струмом, що дозволяє підвищити стабільність системи при зміні навантаження та забезпечити її надійність шляхом обмеження струму у заданому діапазоні. - Розроблено Simulink-модель BLDC-двигуна, яка реалізує відомий та удосконалений методи керування, що дозволило шляхом моделювання з та беззапропонованих нововведень і порівняльного аналізу отриманих результатів підтвердити ефективність запропонованих рішень. Практичне значення отриманих результатів визначається запропонованою оптимізацією та модифікацією вже існуючого відомого методу керування безколекторного двигуна.ukметоди керуваннябезколекторний двигунгістерезисне керуваннятрапецієподібний методcontrol methodsbrushless motorhysteresis controltrapezoidal methodМетод підвищеної ефективності керування BLDC-двигуномMaster Thesis87 с.001.891.32; 62-523.2