Тільняк, Неоніла ВасилівнаЛогай, Вячеслав АртуровичМельник, Олександра ВасилівнаПопадич, Богдан ТарасовичКузьма, Іван Михайлович2024-05-222024-05-222024Педагогічні можливості дистанційних технологій навчання у сучасних умовах / Тільняк Неоніла Василівна, Логай Вячеслав Артурович, Мельник Олександра Василівна, Попадич Богдан Тарасович, Кузьма Іван Михайлович // Вісник наука та освіта. – 2024. – №2(20). – С. 1206-1220. – Бібліогр.: 9 назв.2786-6165https://ela.kpi.ua/handle/123456789/66836Проблема розробки ефективних освітніх технологій у форматі дистанційного навчання залишається однією з найактуальніших для світової системи освіти. Найголовнішим ініціатором актуалізації навчальних онлайн-платформ стала пандемія COVID-19, яка виявила проблеми переходу всіх навчальних закладів в режим онлайн. Досліджено досвід дистанційного навчання як фактора підвищення ефективності освітнього процесу. Джерелами інформації послужили наукові статті на тему дослідження, відомості з офіційних сайтів. Поточний аналіз міжнародного ринку онлайн-освіти включає узагальнені дані з джерел ЮНЕСКО, ОЕСР, World Econiomic Forum; досліджуються інтегральні показники міжнародного індексу, один із них це Індекс електронного навчання. На сьогоднішній день на ринку освіти найбільшої популярності в сегменті «DIY» набула LMS-система «Moodle» (Австралія), яку використовують багато вищих навчальних закладів. В результаті дослідження обґрунтовано передумови популяризації дистанційного навчання у сучасній практиці навчальних закладів. Електронне інформаційно-освітнє середовище забезпечується використанням відповідного програмного забезпечення: Zoom, Skype Moodle, Microsoft Teams. Визначено педагогічні можливості дистанційного навчання у сучасній освітній практиці. Дистанційне навчання засноване на використанні цифрового освітнього середовища (інформаційно-комунікативних ресурсів); онлайн-платформи Moodle та Microsoft Teams є оптимальними для організації віддаленого навчання. Слід зазначити, що широкий функціонал перерахованих вище міжнародних LMS-систем, створених як інструменти з розширення можливостей для здобуття масової відкритої освіти, може використовуватися освітніми організаціями на безоплатній основі, як і самі курси «MOOCs», з появою яких почалося активне зростання ринку онлайн - навчання у світі.ukцифровізація освітиE-learningонлайн-навчаннядистанційні освітні технологіїелектронне інформаційне освітнє середовищеdigitization of educationonline learningdistance educational technologieselectronic informational educational environmentПедагогічні можливості дистанційних технологій навчання у сучасних умовахPedagogical opportunities of distance learning technologies in modern conditionsArticleС. 1206-1220https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-2(20)-1206-1220УДК 378:0040000-0002-5135-76460009-0007-9977-51620000-0002-4978-50350009-0005-9064-69680009-0002-6660-9137