Іваненко, Олена ІванівнаФатєєв, Данило Сергійович2024-12-292024-12-292024Фатєєв, Д. С. Утилізація твердих вуглецевмісних відходів з метою одержання моторних палив : магістерська дис. : 161 Хімічні технології та інженерія / Фатєєв Данило Сергійович. – Київ, 2024. – 100 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/71441Мета роботи: розробити оптимальну технологію отримання синтетичного палива методом газифікації біомаси та подальшого синтезу вуглеводнів методом Фішера-Тропша. Для досягнення мети дослідження розроблено завдання дослідження: 1. Провести літературний огляд енергетичного потенціалу відходів біомаси, методів отримання синтез-газу, зокрема газифікації біомаси та обрати оптимальні умови отримання синтез-газу; 2. Дослідити каталітичну активність різних за складом каталізаторів на установці Фішера-Тропша; 3. Розробити методику отримання залізовмісного каталізатору та дослідити його каталітичні властивості на лабораторній установці; 4. Дослідити властивості та структуру каталізатору фізико-хімічними методами аналізу – XRF, Раман-спектроскопії, TPR та методом низькотемпературної адсорбції BET; 5. Розробити технологічну схему пілотної установки синтезу рідких вуглеводів; Об’єкт дослідження: Процес виробництва моторного палива із відходів біомаси. Предмет дослідження: розроблення технологічної схеми утилізації відходів біомаси, використовуючи процеси газифікації та синтез Фішера-Тропша, визначення оптимальних параметрів синтезу враховуючи походження сировини, приготування каталізатора процесу Фішера-Тропша, що забезпечує високий вихід вуглеводнів. Методи дослідження: для отримання синтез-газу було використано метод газифікації біомаси, визначення хімічної будови та структури каталізатору використовували фізико-хімічнимі методами аналізу, також аналіз вуглеводнів проведено методом газової хроматографії. Для обраного методу було розроблено пілотну установку, яка моделює процес отримання моторних палив та розроблено каталізатор, що має високу селективність до утворення рідких вуглеводнів. В результаті реакції Фішера-Тропша утворюються вуглеводні бензинової С5 – С11 та С12 – С20 дизельної фракції, які можна відновити до компонентів високоякісного моторного палива, використовуючи технологію гідрокрекінгу, гідроізомеризації та алкілування на нафтопереробних заводах.100 с.ukгазифікаторбіомасасинтез-газбензиндизельспівосадженняконверсіякаталізаторселективністьУтилізація твердих вуглецевмісних відходів з метою одержання моторних паливMaster Thesis676.612