Сібілєва, О. В.Шкільнюк, І. О.Докшина, С. Ю.2023-06-012023-06-012023Сібілєва, О. В. Analysis of the control system of a wind plant connected to the ac network / Сібілєва О. В., Шкільнюк І. О., Докшина С. Ю. // Енергетика: економіка, технології, екологія : науковий журнал. – 2023. – № 1. – С. 131-135. – Бібліогр.: 19 назв.2308-7382https://ela.kpi.ua/handle/123456789/56523Якість моторних палив під час споживання є запорукою надійності експлуатації транспортних засобів, ефективності роботи машин, механізмів та іншого устаткування. Зважаючи на токсичні, канцерогенні, пожежо-, вибухонебезпечні властивості, моторні палива належать до надзвичайно небезпечних речовин, нехарчової продукції з підвищеним ступенем ризику для усіх категорій споживачів незалежно від способу і методу їх використання. Зокрема, відпрацьовані гази токсичних речовин під час внутрішнього згоряння, становлять небезпеку для навколишнього середовища, життя та здоров’я людини. Належний контроль за якістю моторних палив, прийняття стратегічних управлінських рішень для безпечного їх обігу є головною складовою для подальшого розвитку нафтогалузі в Україні, забезпечення потреб та задоволеності споживачів, попиту нафтопродуктів на міжнародному рівні, зокрема розвитку вільної торгівлі. У статті наведені стандарти та вимоги щодо якості моторних палив, відображено результати експертиз (випробувань) зразків автомобільних бензинів та дизельного пального проведених у 2021 році. Наведено можливі причини неякісного пального та запропоновано заходи щодо їх подолання. Для проведення експертиз (випробувань) було відібрано 196 зразків автомобільних бензинів та 111 зразків дизельного пального. За результатами експертиз (випробувань) невідповідність вимогам Технічному регламенту було виявлено у 24,9% зразків автомобільних бензинів та у 19,8% зразків дизельного пального. Однією з причин неякісного пального є безконтрольне застосування добавок (присадок) суб’єктами господарювання, не належний внутрішній контроль палива під час змішування, у тому числі під час зберігання, транспортування та введення в обіг нехарчової продукції. Також зазначається, що однією з передумов на шляху створення на ринку Україні якісного пального, необхідно провести заходи щодо узгодженості чинних законодавчих актів, внесення змін або розроблення нових нормативних документів у сфері якості та контролю за нафтопродуктами, оновлення державних стандартів, проведення науково-дослідних робіт, та імплементації вимог Європейського Союзу у чинні акти України. Зокрема важливим аспектом є розроблення ланцюга моніторингу та контролю на різних етапах циклу виробництва, оброблення (змішування), визначення доцільності застосування добавок, присадок (барвників) до продукції зважаючи на фізико-хімічні властивості палива, динамічні й механічні показники двигунів транспортних засобів.ukтехнічний регламентдержавний ринковий наглядфізико-хімічні показникиякість моторних паливtechnical regulationstate market supervisionphysico-chemical indicatorsquality of motor fuelsДержавний ринковий нагляд за якістю моторних палив, проблемні питання та шляхи їх вирішенняState market supervision of the quality of motor fuels, problems and ways to solve themArticlePp. 131-135https://doi.org/10.20535/1813-5420.1.2023.276187504.060000-0001-5339-72140000-0002-8808-35700000-0001-8136-8779