Тараненко, І. В.Сухов, В. В.2023-04-252023-04-252017Тараненко, І. В. Вплив матеріалу обшивки на флатерні характеристики руля напрямку літального апарату / І. В. Тараненко, В. В. Сухов // Механіка гіроскопічних систем : науково-технічний збірник. – 2017. – Вип. 34. – С. 115-124. – Бібліогр.: 6 назв.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/54893Існує ряд різновиду флатеру: зривний флатер, бафтинг, автоколивання органів керування в тому числі і панельний флатер, котрий визначає характер коливання елементу обшивки під дією обтікаючого потоку. Основним критерієм безпеки від флатера є співвідношення критичної швидкості флатера Vкр і максимальної швидкості польоту Vmax, яку може досягати ЛА, тобто Vmax< Vкр [1]. Величина Vкр залежить від швидкості обтікання, геометрії елементу, умов закріплення елементу, а також від матеріалу обшивки. В публікації [2] розглядається вплив матеріалу на параметри флатеру, досліджені в більшій степені однорідні випадки. Багатошарова обшивка, розглянена в різних розрахункових випадках затрудняє визначення ефекту впливу матеріалу. Обчислювальні методи вирішення завдань аеропружності вибираються в залежності від прийнятої пружно-масової схеми конструкції керуючої поверхні. В основі цих методів лежить припущення про те, що коливання елементу руля напрямку літального апарату можуть бути описані з достатньою точністю рівняннями для системи з кінцевим числом ступенів свободи [3]. В якості координатних, в різних методах, можуть бути обрані наступні функції: функції, що описують форми коливань конструкції поза потоком (метод заданих форм коливань «Гальоркіна – Бубнова»); метод зосереджених мас застосовується при балочній схематизації конструкції і для каркаснокесонної схеми; в якості координатних функцій можуть бути обрані кінцеві елементи; так званий метод Рітца, або метод багаточленів, зручний для аналізу коливань несучих поверхонь малого подовження [4]. Такий підхід дозволить точніше дослідити залежність характеристик матеріалу, що використовується в елементах керуючих поверхонь літального апаратуukВплив матеріалу обшивки на флатерні характеристики руля напрямку літального апаратуArticleС. 115-124https://doi.org/10.20535/0203- 3771342017123443531.519.6