Лазурченко, Геннадій ГригоровичПоваров, Сергій Анатолійович2023-11-142023-11-142023Лазурченко, Г. Г. Легкий багатоцільовий літак. Шасі літака / Лазурченко Геннадій Григорович, Поваров Сергій Анатолійович // Гіротехнології, навігація і керування рухомими об'єктами – 2023 : матеріали науково-технічної конференції студентів та молодих вчених (6-7 червня 2023 р.). – Київ, 2023. – С. 67-69.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/62195В сучасному світі, у тому числі в Україні, легкі багатоцільові літаки допомагають забезпечити виконання великого спектру різноманітних місій як у цивільній, так і у військовій сферах. Завдяки своїм льотно-технічним характеристикам та експлуатаційним особливостям, ці літаки пропонують гнучкість і багатофункціональність у вирішенні різних задач, таких як: комерційні пасажиро- та вантажоперевезення в регіонах з нерозвиненою аеродромною інфраструктурою, виконання економічно ефективних патрульних польотів, авіаційні місії в аграрному секторі та ін. Такі літаки можуть успішно виконувати завдання у віддалених районах, а також забезпечувати підтримку в екстремальних умовах, де доступність і мобільність є критично важливими факторами. У зв'язку зі зростаючим попитом на легкі багатоцільові літаки, існує актуальна проблема створення нових літаків з високими характеристиками експлуатаційної ефективності. Цей літак повинен мати здатність виконувати короткі зльоти і посадки, забезпечувати хорошу вантажопідйомність для свого класу, мати достатню дальність польоту і високу надійність в експлуатації. Одним із ключових факторів, що визначають продуктивність легкого багатоцільового літака, є конструкція його шасі. Шасі повинно забезпечувати стабільність літака на землі, ефективне руління по аеродрому, а також поглинати кінетичну енергію під час посадки і пробігу при зльоті.ukЛегкий багатоцільовий літак. Шасі літакаArticleС. 67-69629.735.33