Коцко, Тарас АркадійовичЛитовченко, Богдан Володимирович2024-02-262024-02-262024Литовченко, Б. В. Управління збутовою діяльністю підприємства в умовах нестабільності зовнішнього середовища : магістерська дис. : 073 Менеджмент / Литовченко Богдан Володимирович. - Київ, 2024. - 124 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/64968Литовченко Б.В. Управління збутовою діяльністю підприємства в умовах нестабільності зовнішнього середовища Кваліфікаційна робота на правах рукопису, містить 124 сторінки, 26 таблиці, 23 рисунків, 9 додатків. Перелік посилань нараховує 41 найменувань. Актуальність теми дослідження. Підприємства всіх форм власності, що працюють в Україні, наразі стикаються з проблемою управління збутом. Підвищення ефективності господарської діяльності та покращення фінансового стану підприємств безпосередньо пов'язане з вирішенням проблем та суперечливих питань в системі управління збутом підприємств. Вирішення цієї проблеми є в удосконаленні організації господарської діяльності, оскільки це галузева ринкова політика і підприємства дуже залежать від ефективності своєї діяльності. Таким чином однією з найважливіших детермінант політики промислового підприємства є технологія управління товарним ринком, яка виступає сполучною ланкою в організації виробничих систем і формулюванні стратегій їх розвитку. На особливу увагу заслуговує проблема перспективного планування збуту як ефективного методу завоювання товарних ринків з обмеженою і розвиненою конкуренцією. Специфіка перспективного планування збуту полягає в тому, що воно спонукає менеджерів передбачати майбутні зміни у зовнішньому середовищі та наслідки, до яких ці зміни можуть призвести, зокрема розробляти та вдосконалювати інструменти функціонування товарних ринків. Слід враховувати, що за низки обставин, таких як коливання економічної кон'юнктури, нестабільність на товарних і фінансових ринках, зміни в економічному середовищі тощо. Питання збутової діяльності та управлінню збутом у своїх працях висвітлюють такі зарубіжні вчені, як Грант Стюарт, Ель-Ансарі Адель, Дж.Болт, А.Стиркленд, Штерн Льюіс, Е.Кофлан, Д.Ланкастер, Д.Джоббер, Г.Армстронг, П.Дойль, Ф.Котлер, А.Романов та ін. Неоцінений внесок робить у дослідження проблем збутової діяльності зробили вітчизняні вчені: Л.Балабанова, А.Балабаниць, О.Кузьмін, Є.Ромат, О.Майборода, Н.Тарнавська, Р.Ларіна та ін. Магістерську дисертації виконано в Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» відповідно до планів науково дослідних робіт кафедри менеджменту підприємств. Метою роботи є : дослідити теоретичні та практичні аспекти управління збутовою діяльністю , а також розробити практичні рекомендації покращення збутової діяльності ПрАТ «Оболонь» Завдання роботи: охарактеризувати середовище діяльності підприємства, його особливості; розкрити тенденції розвитку підприємства, його основні етапи, особливості факторів, які їх визначають; оцінити конкурентні позиції підприємства, систематизувати основні групи конкурентів досліджуваного ринку; здійснити діагностику системи управління збутом продукції на підприємстві, виявити основні проблеми, обґрунтувати висновки; запропонувати напрями удосконалення системи управління збутом на підприємстві, можливі механізми їх реалізації; оцінити ефективність запропонованих підходів до удосконалення системи управління збутом на підприємстві. Об‘єкт дослідження: збутова діяльність підприємства. Предмет дослідження: формування процесу управління збутовою діяльністю ПрАТ «Оболонь».. Методи дослідження: Аналіз теоретичної і методологічної основ дослідження питання збутової діяльності і практичні розробки зарубіжних та вітчизняних фахівців в сфері збутової діяльності. Інформаційною базою дипломної роботи є роботи зарубіжних і вітчизняних фахівців, присвячені дослідженню різних аспектів планування і прогнозування збутової діяльності підприємств. Наукова новизна: - проаналізовано теоретичні аспекти висвітлення збутової діяльності підприємства, - сформовано класифікацію методів оцінки ефективності управління збутовою діяльністю; Структура дипломної роботи. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків. Практична значимість дослідження полягає в пропозиції та розробленні заходів для покращення збутової діяльності ПрАТ «Оболонь». Результати дослідження представлені в роботі дозволяють дійти висновків: - необхідності покращення збутової діяльності підприємства в умовах нестабільного ринку, що сприятиме покращенню фінансових показників. - доцільності розроблення процесу покращення реалізації продукції підприємства за рахунок запропонованих стратегій. - проведені дослідження та розрахунків доцільності запропонованих ідей. Апробація результатів роботи. Результати досліджень, що включені до роботи, оприлюднені у науковій публікації: Литовченко Б.В «Удосконалення системи управління збутом продукції на підприємстві» наукове видання «Традиції та нові наукові стратегії у центральній та східній Європі». URL: https://novaosvita.com/wpcontent/uploads/2023/11 /ScStrCEEur-Kyiv-June2023_v2.pdf124 с.ukзбутова діяльністьстратегічні альтернативиоптимізація збутової діяльностінестабільний ринок збутуекономічна політика та показникиsales activitiesstrategic alternativesoptimization of sales activitiesunstable sales marketeconomic policy and indicatorsУправління збутовою діяльністю підприємства в умовах нестабільності зовнішнього середовищаMaster Thesis330:338.012