Баклан, Ігор ВсеволодовичПетрина, Володимир Максимович2025-01-232025-01-232024Петрина, В. М. Програмне забезпечення інклюзивної навігації для полегшення мобільності осіб з обмеженими фізичними можливостями у місті : магістерська дис. : 121 Інженерія програмного забезпечення / Петрина Володимир Максимович. - Київ, 2024. - 88 с.https://ela.kpi.ua/handle/123456789/72149Розмір пояснювальної записки – 88 аркушів, містить 15 ілюстрацій, 10 таблиць, 4 додатки, 43 посилань на джерела. Актуальність теми обумовлена зростанням кількості людей, що пересуваються на колісних кріслах, та відсутністю сервісу з достатнім рівнем деталізації та гнучкості для побудови, планування та оптимізації маршрутів в межах міста. Мета дослідження полягає у покращені якості побудови маршрутів у навігаційних системах, призначених для людей, що пересуваються на колісних кріслах, у спосіб розробки алгоритму, методу та програмного забезпечення з можливістю використання та оновлення інформації про якість інклюзивної інфраструктури в режимі реального часу. Об'єктом дослідження є процес побудови маршрутів у навігаційних системах, призначених для людей, що пересуваються на колісних кріслах, з урахуванням багатьох критеріїв оптимальності. Предметом дослідження є алгоритми, методи та програмні засоби, що застосовуються у навігаційних системах для покращення якості маршрутів призначених для людей, що пересуваються на колісних кріслах, з урахуванням багатьох критеріїв оптимальності. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: - проаналізувати існуючі системи навігації, алгоритми та методи побудови маршрутів для людей, що пересуваються на колісних кріслах; - розробити метод побудови та багатокритеріальної оптимізації маршруту; - розробити архітектуру системи навігації для людей, що пересуваються на колісних кріслах; - реалізувати веб сервіс навігації з використанням запропонованого методу та архітектури; - виконати експериментальні дослідження. Наукова новизна: розроблено архітектуру системи навігації для застосування розробленого методу побудови і багатокритеріальної оптимізації маршрутів на основні генетичного алгоритму та модифікованого алгоритму Дейкстри. Практичне значення отриманих результатів полягає в полегшенні мобільності осіб з обмеженими фізичними можливостями та забезпеченні їм доступу до міської інфраструктури, у спосіб надання відкритого доступу до створеного веб сервісу навігації. Результати дослідження апробовані та опубліковані на науково-практичних конференціях, що підтверджує їхню актуальність та наукову цінність.88 с.ukмікросервісна архітектураграфипобудова маршрутівбагатокритеріальна оптимізаціяінклюзивна навігаціямобільністьmicroservice architecturegraphsroute constructionmulti-criteria optimizationinclusive navigationmobilityПрограмне забезпечення інклюзивної навігації для полегшення мобільності осіб з обмеженими фізичними можливостями у містіSoftware for Inclusive In-city Navigation for People with DisabilitiesMaster Thesis004.02